Flopp Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Har installerat bildskärmens drivrutin för min samsung wide, men vid varje uppstart så måste jag på nytt installera om den för att få rätt upplösning (1680x1050) går ej att välja denna upplösning på skärmen heller, jäkligt irriterande. Vad kan det bero på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Grafikkort? Grafikkortets drivrutin? Skärmstorlek? (gissar på 22") Kan ju vara bra att veta innan man kan svara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flopp Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 Grafikkort?Grafikkortets drivrutin? Skärmstorlek? (gissar på 22") Kan ju vara bra att veta innan man kan svara. ATI Radeon HD 2400 (senaste uppdateringar-JA) Samsung 2043NW (20 wide) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lasseska Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Troligen nåt galet med drivrutinen tror jag. Senaste Display Driver kom kom 29/1 2009 är det den du har? http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.../common-vista32 http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.../common-vista64 Har det fungerat tidigare med äldre drivrutin? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Håller med Lasseska , hitta absolut senaste drivis! MEn... AV-installera ATIs driver först, starta sen om datorn, låt då Windows hitta sin egen drivrutin, starta om datorn igen, kolla att det funkar när Windows kör med sin egen. SEN installerar du senaste ATI-drivern! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Easbone Posted February 5, 2009 Share Posted February 5, 2009 Kolla så att du inte har en tv inkopplad med...ett vanligt fel..... Easbone Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts