Gå till innehåll

Minnesanvändning


joksi

Recommended Posts

Tjena

Tänkte höra med folks uppfattning om minnesanvändningen i Vista.

Jag vet ju sen innan att Vista är hungrigt, eller rättare sagt, "förallokerar" tillgängligt minne så mycket som möjligt.

Problemet är att efter endast 2 dygn att datorn är igång så hamnar användningen på 80%, vilket påverkar datorintensiva saker som filmuppspelning osv.

Bör alltså starta om datorn varje gång innan jag ska kolla på en film, för att den ska flyta på fint.

Ska det verklign vara så här?

Just ja, jag har 3GB DDR2 minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar starkt att bytta till XP , det gjorde jag, köpte ny bärbar med DUAL-CORE2DUO och 3GB ram minne hade bara massor med krångel, slö o allt annat, bytte från Vista till XP och det går klockrent,

Om du gillar Vista så mycket så kan du ha kontrollpanelen , inställningar, och utseendet på XP men ser ut som Vista.

du kommer inte ångra dig, för alla har problem överallt med Vista.

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rekommenderar starkt att bytta till XP , det gjorde jag, köpte ny bärbar med DUAL-CORE2DUO och 3GB ram minne hade bara massor med krångel, slö o allt annat, bytte från Vista till XP och det går klockrent,

Om du gillar Vista så mycket så kan du ha kontrollpanelen , inställningar, och utseendet på XP men ser ut som Vista.

du kommer inte ångra dig, för alla har problem överallt med Vista.

Lycka till.

Det var inte det jag frågade efter, har kört vista nu 2 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...