kanelbulle Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Hej. Upptäcker att wmp lägger till extra tid, ca 2 sek, efter varje låt när jag bränner ner en spelningslista till cd. Hur får man bort dessa extra sekunder? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 På den tiden man fortfarande höll på att bränna Musik-CDs, så använda jag Roxio Easy CD Creator. Där kunde man välja att Remove Silence på fönstret som kom upp precis innan man skulle starta bränningen. Borde ju finnas nåt liknande i WMP. Skälet de 2sek. finns är ju att det ska efterlikna en LP/CD så mycket som möjligt. Annars finns det ju hundratals andra mycket bättre prg än WMP, som jag aldrig använt för att bränna nåt med. Själv kör jag numera Nero8, finns fortfarande att hämta fritt från www.nero.com, med den kan du avlägsna tysssssstnaden... /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erguer Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Hemska tanke, tystnad i 2 sek, man kan få men för livet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Hemska tanke, tystnad i 2 sek, man kan få men för livet. Om det inte är avbrott inlagda mellan låtarna, utan den ena övergår i den andra, blir det mycket störande med 2 sekunders plötslig tystnad. Det finns program som inte klarar ”gapless” uppspelning perfekt. Hu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kanelbulle Posted February 9, 2009 Author Share Posted February 9, 2009 Om det inte är avbrott inlagda mellan låtarna, utan den ena övergår i den andra, blir det mycket störande med 2 sekunders plötslig tystnad. Det finns program som inte klarar gapless uppspelning perfekt. Hu! Exakt. Får väl helt enkelt använda nåt annat program för att bränna låtar som ska gå in i varandra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts