Gå till innehåll

Undrar en sak om moderkort


Recommended Posts

hej jag undrar om man kan byta ut sockeln på moderkortet?

för min har gått sönder och på paketet står det att den stödjer am2 men sen står det på en lapp att det stödjer

am2+ med MM men jag vet inte så snälla hjäp-....

moderkortet är gigabyte GA-M57SLI-S4

mvh jimmy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Byte av sockel tror jag knappast är lönsamt iallafall om du ska lämna in kortet. Såg att nytt kostade ca 650 kr.

Ang AM2, Ska du byta processor till AM2+ så bör du iallafall byta moderkort. Kollade lite på Gigabytes hemsida

för ditt moderkort. De skrev så här:

Note: If you install AMD AM2+ CPU on AM2 motherbord, the system bus speed will downgrade from HT3.0(5200MHz) to HT1.0(2000 MT/s) spec; however, the frequency of AM2+ CPU will not be impacted. Please refer "CPU Support List" for more information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byte av sockel tror jag knappast är lönsamt iallafall om du ska lämna in kortet. Såg att nytt kostade ca 650 kr.

Ang AM2, Ska du byta processor till AM2+ så bör du iallafall byta moderkort. Kollade lite på Gigabytes hemsida

för ditt moderkort. De skrev så här:

Note: If you install AMD AM2+ CPU on AM2 motherbord, the system bus speed will downgrade from HT3.0(5200MHz) to HT1.0(2000 MT/s) spec; however, the frequency of AM2+ CPU will not be impacted. Please refer "CPU Support List" for more information.

okej får bli ett nytt kort och prosessor till sommaren:P

tack för svaret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> hej jag undrar om man kan byta ut sockeln på moderkortet? för min har gått sönder

Va, skojar du ??

Menar du att Sockeln som Processorn sitter i, är trasig ?? Hur bar du dig åt då ??

Den kan du definitivt inte byta, för den har ju nån miljon anslutningar, eller så... :rolleyes:

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej:( vet ej vad som hände först betede sig processorn konstigt sen öka fläkten från 1800 till 6000 varv

sen dagen efter starta den inte bara fläkten och allt annat funka.... sen tog jag bort cpun sen såg jag att det

var en sprika i sockeln.

men det blir nya grejer i sommar:) då blir det quad amd:) och nytt moderkort:P

tack ändå:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...