spankhiney Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 Har ett nätverksproblem med det trådlösa nätverket mitt trådlösa nätverk bara dog huxflux härom kvällen men funkar med nätverkskabel men inte med mitt usb modem från 3G tittar jag i enhetshanteraren så är det en gul triangel med ett utropstecken i på drivrutinen microsoft 6to4 Adapter#2 om jag tittar på egenskaper på den här drivrutinen står det så här ----> Den här enheten fungerar inte korrekt eftersom det inte går att läsa in de nödvändiga drivrutinerna för enheten. (Kod 31) bland de dolda filerna finns även 4st drivrutiner som heter som fungerar korrekt 6to4 Adapter Har provat att göra en systemåterställning utan att det fungerade Jag använder Vista på den här laptopen någon som har en lösning på detta problemet ? Quote
lbl Posted February 6, 2009 Posted February 6, 2009 -> Har provat att göra en systemåterställning utan att det fungerade Gjorde du då den verkligen till en tidpunkt innan detta problem började ?! Annars kan du testa att göra Ytterligare en systemåterställning, till en ännu tidigare punkt. Det ÄR värt att testa, så GÖR det först! SEN skulle jag testa att avinstallera Enheten helt, starta om, låta Win installera det den finner vid uppstart, starta om, och SEN installerar du de drivrutiner som kommer från Tillverkarens websajts downloadsida. /LbL! Quote
jarru Posted February 7, 2009 Posted February 7, 2009 Gå in i Enhetshanteraren/Visa dolda enheter/Teredo Tunneling Pseudo-Interface Är det gulmarkerat - prova att inaktivera ( kan finnas flera ). Eller gå in i Kontrollpanelen/Prestandainformation och -verktyg/Avancerade verktyg/Skapa en hälsorapport för systemet Där kan Du kanske se vad som felar ? Quote
spankhiney Posted February 7, 2009 Author Posted February 7, 2009 Det fungerade att avinstallera den felande drivrutinen Microsoft 6TO4 Adapter#2 sedan starta om både dator + router så nu fungerar det trådlösa nätverket igen och även mitt usb modem från 3 verkar som det var en kopia av en annan drivrutin lr något, eftersom det stog #2 efteråt och att allt fungerar utan den Tack för hjälpen Quote
Recommended Posts