Gå till innehåll

Inställningar i Mozilla Thunderbird


DAson

Recommended Posts

Hur ska man kunna ställa in sina Kontouppgifter i Mozilla Thunderbird. Installerade det igår och skulle ställa in det jag har med min e-post från Comhem. Förklara mig hur jag ska gå tillväga.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyg, Kontoinställningar…, Lägg till konto… Konto för e-post, Nästa, fyll i namn, e-postadress och övriga uppgifter som du har fått från ComHem. POP3-servern är mailin.comhem.se och SMTP-servern är mailout.comhem.se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoWa nu funkar det. Med dina steg för steg hjälp så ordnade det sig för min e-post. Men en sak jag hittade endast inställning för inkommande e-post ej utgående hur gör jag då, kan det funka ändå eller? har funnit det och det stod på Server för utgående e-post: mailout.comhem.se.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan slå VAD om att inte Comhem dumpat hans mail i floden Severn! :rolleyes:

Man kan vänta sig vad som helst av ComHem, och det gör jag också. Känner flera som har ComHem, och som tvingades att byta sina Chello-e-postadresser då ComHem köpte Chello, eller hur det nu gick till när Chello försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack JoWa nu funkar det. Med dina steg för steg hjälp så ordnade det sig för min e-post. Men en sak jag hittade endast inställning för inkommande e-post ej utgående hur gör jag då, kan det funka ändå eller? har funnit det och det stod på Server för utgående e-post: mailout.comhem.se.

//DAson

Verktyg, Kontoinställningar…, längst ned i vänsterkolumnen finns Server för utgående e-post. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...