DAson Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Installerade Windows 7 Beta 1 Build 7000 igår för att testa det igen eftersom att det är bra Windows. Nu till problemet jo det är så här jag skulle fixa internet så att det funkade på nätverkskort 2 som sitter i datorn. Och nu idag när jag skulle starta och skulle ut på nätet då fanns inte Googles startsida och tänkte vad har hänt nu kollade modemet och det blinkar som det ska och på nätverkskortet i datorn. Då testade jag att ta ut nätverkskabeln en kort stund och satt tillbaka det igen. Och sen så kom internet igång igen. vad kan de ha berott på, hoppas att detta inte händer oftare för detta har aldrig hänt förr i vare sig XP eller Vista att internet inte funkar. //DAson Quote
Guest fjamsetramsa Posted February 9, 2009 Posted February 9, 2009 Modemet kan behöva nollställas ibland..inget speciellt ovanligt Quote
waxinator Posted February 15, 2009 Posted February 15, 2009 Det är ett 'normalt' problem för mig även i Vista, att om man försätter datorn i Vila eller Viloläge, så efter uppvaknandet några timmar senare kan inte Internet nås. Jag måste då Inaktivera och Aktivera nätverkskortet eller utföra en omstart för att modemet skall återta bekantskapet med PC'n. Jag orkar inte lösa egna problem också, så jag stänger alltid ner datorn på morgonkvisten... Quote
Recommended Posts