Gå till innehåll

Internet borta i Windows 7


DAson

Recommended Posts

Installerade Windows 7 Beta 1 Build 7000 igår för att testa det igen eftersom att det är bra Windows. Nu till problemet jo det är så här jag skulle fixa internet så att det funkade på nätverkskort 2 som sitter i datorn. Och nu idag när jag skulle starta och skulle ut på nätet då fanns inte Googles startsida och tänkte vad har hänt nu kollade modemet och det blinkar som det ska och på nätverkskortet i datorn. Då testade jag att ta ut nätverkskabeln en kort stund och satt tillbaka det igen. Och sen så kom internet igång igen. vad kan de ha berott på, hoppas att detta inte händer oftare för detta har aldrig hänt

förr i vare sig XP eller Vista att internet inte funkar.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett 'normalt' problem för mig även i Vista, att om man försätter datorn i Vila eller Viloläge,

så efter uppvaknandet några timmar senare kan inte Internet nås. Jag måste då Inaktivera och

Aktivera nätverkskortet eller utföra en omstart för att modemet skall återta bekantskapet med PC'n.

Jag orkar inte lösa egna problem också, så jag stänger alltid ner datorn på morgonkvisten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...