crillez Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Har en Canon MP160 kombi skrivare som jag skulle vilja ha trådlös, har även ett netgear usb trådlöst nätverkskort.... Tänkte höra om det är någon som vet om man kan stoppa i detta i usb uttaget på skrivaren och få det att funka över det trådlösa nätverket här hemma??? Vet att det finns printer servers osv men tänkte se om det gick att använda det man hade på hyllan och komma billigt undan för en gång skull.... Är detta möjligt och hur ska man gå till väga i såfall??? Tack på förhand Crille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 13, 2009 Share Posted February 13, 2009 Tror faktiskt inte det.... För mig känns det som att ett usb-nätverkskort går "på fel håll" för att det ska vara möjligt. Själv har jag en trådlös skrivare HP 2710 som jag hade ett hel**te att få att få utdelad via min trålösa router. Säkerheten för den trådlösa delen var minst sagt klantig... det erbjöds inte samma säkerhetsstandard som jag använder i mitt nätverk... men med lite pillande så gick det. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crillez Posted February 13, 2009 Author Share Posted February 13, 2009 Skulle det funka via bluetooth???? En blåtands adapter i usb uttaget i skrivaren som kommunicerar via blåtand i den bärara datorn???? Crille Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts