Gå till innehåll

Videodrivrutin i Windows 7


perbear

Recommended Posts

Jag har en gammal Dell Optiplex hemma, en Pentium 4 med ca 2 GHz processor och 2 GB Ram minne, från 2002. Det är en small form-factor dator, dvs att det är minimalistiskt med utrymme. Bland annat så har den ett grafikchip istället för grafikkort. När jag la in betan så fick/får jag bara upp Standard VGA mode hur jag än gör med uppdateringar och borttag av filen för att leta efter annan grafik/videofil. Om jag hade haft en gammal tjockskärm så hade jag kanske inte klagat så mycket men jag använder en HP vs19x som klarar betydligt bättre upplösning än så och tillsammans med XP SP3 så är upplösningen inte alls något problem utan jag har en hög upplösning. Någon som kan komma med en förklaring och ett råd? På moderkortet finns bara EN plats kvar för ett AGP-kort (tror jag efter att ha läst Dells manual för Optiplexen) om det skulle vara det som skulle behövas. Jag tror att PCI-platsen är skymd av nätaggregatet. Men jag tycker att det är så knasigt att den bara hittar VGA läge i W7 när den hittade andra inställningar i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så går du till din datortillverkares websajt helt enkelt!

/LbL!

I teorin har du alldeles rätt. Och jag har gjort bägge. Och bägge alternativen fungerar inte. Installationen avbryts på grund av att operativet inte stöds.

Så himla irriterande, både att inte kunna uppgradera och att inte kunna hitta rätt videodrivrutin. En lösning för mig borde vara att hitta ett AGP-grafikkort med VISTA drivrutiner men jag tror inte det finns något sådant som passar i min burk. Det skulle ju i så fall var halvhögt och halvlångt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på Windows Update efter drivrutiner? Om inte drivrutiner finns där så är tricket att manuellt installera drivrutinerna enligt guiden http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-manuellt.html

Manuell uppdatering blev svaret på min fråga. Tack för all hjälp. Nu är det bara att köra järnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...