Venoms Postad Februari 14, 2009 Dela Postad Februari 14, 2009 Det finns ett nytt verktyg i Windows 7:an som jag tror kommer bli ett bra tillbehör när det gäller support. Programmet i fråga är lite besvärligt att starta då det inte är så uppenbart var det finns utan man får antingen starta det genom kontrollpanelen och då skriva "Problem" i sökrutan. Eller så får man skriva "PSR" i Start - Search Programs and Files Och då startar det lilla programmet som till mycket är likt ljudinspelaren i Windows... För att spela in felet man råkat ut för, är det bara att trycka "Record", och då startat inspelningen. Eftersom man måste köra i adminläge i flera fall, får man trycka på UAC skölden till höger, och då säger programmet till att inspelningen avbryts, samt programmet startas om i adminläge. När man kommit så långt är det bara att starta inspelningen och göra om samma procedur som fick felet att uppstå. När du är färdig, tryck på stoppknappen och programmet öppnar en dialogruta för att spara en .zip fil som du kan vidarebefodra till supporten. Välj ett lämpligt namn... I .zip filen finns det en .mht fil som man öppnar i internet explorer, och då får supporten en exakt beskrivning på vad som hänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.