Gå till innehåll

Mottagning av gruppmail blockeras i hotmail?


Recommended Posts

Hej!

Grannen vill ta emot mail från en förening som skickar mail till samtliga medlemmar, men tydligen finns något hinder för detta. Hur ska man åtgärda?

Datorn är bara några månader gammal, så jag antar (är osäker än så länge) att hon har en förinstallerad Vista i burken.

Kan det vara så att det är ev Vistas UAC som står för hinder? Jag själv vet ju inget om Vistas funktioner, men försöker hjälpa henne.

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Tack för ditt svar.

Även jag antog att dom ligger där, men det gör dom inte enl henne.

Det konstiga är att hon kan ta emot gruppsändelser skickade av bostadsrättsföreningen, men dom skickas bara till 8 personer. Denna andra förening har i sin lista nog 50-tal mottagare om inte fler också. Kan detta ha något med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Tack för ditt svar.

Även jag antog att dom ligger där, men det gör dom inte enl henne.

Det konstiga är att hon kan ta emot gruppsändelser skickade av bostadsrättsföreningen, men dom skickas bara till 8 personer. Denna andra förening har i sin lista nog 50-tal mottagare om inte fler också. Kan detta ha något med saken att göra?

E-postlistor kan vara besvärliga. Det finns särskilda inställningar för dom! Hon kan ju prova att lägga till den aktuella adressen till "Betrodda E-postlistor"! Logga in på webmailen och klicka på "Alternativ / Fler alternativ / Betrodda och blockerade avsändare / Betrodda e-postlistor"... kanske även lägga till adressen i "Betrodda avsändare"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej e-son!

Nu är grannens e-post räddad, tack vare ditt tips.

Hittade 7 blockerade adresser varav 6 viktiga för henne där ibland denna förening. Hur dom hade blivit blockerade, de vete katten. Tog bort dom därifrån och la dom i betrodda.

Idag, när föreningens expe var bemannad, kunde man testa och voilá, mail därifrån kom fram.

Men jösses vilken leksak till dator hade hon skaffat sig, en 9-10'' Acer någonting. Visst sockersöt, men ajajaj mina ögon ;)

Nu är hon glad igen och vi har gjort en bra gärning för en medmänniska :P

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara leksak med vissa datorfunktioner! wink.gif

Håller med till hundra, fast kan viska en hemlis, även jag hade sneat åt det hållet, men nu är det lätt att lova, det har jag slutat upp nu ;)

Slutet gott, allting gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...