Gå till innehåll

Revo Uninstaller


Bossebau

Recommended Posts

Hej

Försöker via programet Revo att avinstallera SweetIM Toolbar for Internet Explorer 3.2 och i slutet av programmet söker den efter registerposter att ta bort och hitintills har programmet hittat drygt 62 000 poster som jag kan välja att ta bort när sökningen väl är klar. Vågar jag rensa dessa poster då sökningen är klar eller finns det risk att jag förstör istallationen för Internet Explorer?

Mvh Bossebau

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Försöker via programet Revo att avinstallera SweetIM Toolbar for Internet Explorer 3.2 och i slutet av programmet söker den efter registerposter att ta bort och hitintills har programmet hittat drygt 62 000 poster som jag kan välja att ta bort när sökningen väl är klar. Vågar jag rensa dessa poster då sökningen är klar eller finns det risk att jag förstör istallationen för Internet Explorer?

Mvh Bossebau

Det finns nog risk att du förstör betydligt mycket mer än Internet Explorer! ;)

Stäng ner Revo, utan att åtgärda någonting! Avinstallera via kontrollpanelen istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revo Uninstaller är oslagbar vad det gäller att ta bort program!

Windows egen kontrollpanel "lägg till/ta bort program är ju nästan värdelös...

Men det är ju självklart att du ska vara försiktig med vad du tar bort.

Har dock inget att tillägga vad det gäller den där "SweetIM Toolbar"...

men skulle tro att det är nått skit som har smugit sig in i din dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Revo Uninstaller är oslagbar vad det gäller att ta bort program!

Windows egen kontrollpanel "lägg till/ta bort program är ju nästan värdelös...

Men det är ju självklart att du ska vara försiktig med vad du tar bort.

"Oslagbar" är stora ord i sammanhanget! Efter att ha testat ett otal liknande program kan jag säga att Revo visserligen är gratis, men långt ifrån bäst! Dessutom är det så, att samtliga program i den här genren, innehåller ett ganska stort mått av osäkerhet. Jag har sett allihop braka ihop och ge fullständigt vansinniga resultat... något som väl, Bossebau´s exempel med 62000 "överflödiga" registerposter, vid en enkel avinstallation, visar klart och tydligt!

Vad gäller Windows "lägg till/ta bort program", så gör den exakt det den skall... nämligen, använder det aktuella programmets avinstallerare. Att det sen tycks krylla av inkompetenta programmakare som inte kan få till kompletta avinstallerare, kan man knappast lasta Microsoft för!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Uppdatering: Gick vidare med avinstallationen efter viss tvekan vilket resulterade att jag fick mer problem än jag med min begränsade datorkunskap klarade av att lösa så det blev en ominstallation av Vista. Tack för hjälpen ni som försökte hjälpa mig.

Bossebau

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...