Gå till innehåll

Det går inte att hitta procedurstartadressen_except_handler4_common i DLL -filen msvcrt.dll


Samuel_1975

Recommended Posts

Nån som vet hur ja ska fixa problemet till min pappas ena datorför det kommer upp en text med

Det går inte att hitta procedurstartadressen_except_handler4_common i DLL -filen msvcrt.dll

vill gärna inte installera om,

finns det något kommando man kan skriva för att fixa till det,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Samuel_1975!

Hittade lite information hos Microsoft Hjälp och support som kan vara väl värt att läsa och som förhoppningsvis kan vara dig till hjälp ;)

http://support.microsoft.com/kb/192123/sv

MVH/Malou

Hej tack för ditt svar för du snabb på att svara,

ja ska titta på sidan lite mer eller låta min pappa titta själv lite på sidan så han kan fixa det själv,

tack för svart annars,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

msvcrt.dll är "Microsoft Visual C Runtime", dvs kod som behövs för att köra program under Windows. Att du får detta fel beror på att du på något sätt "råkat" kopiera in en annan version (någon installation kanske?) av msvcrt.dll som då inte innehåller samma uppsättning funktioner, fixa detta genom att ladda ner runtimen och ersätt dina msvcrt.dll med den du laddat ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

msvcrt.dll är "Microsoft Visual C Runtime", dvs kod som behövs för att köra program under Windows. Att du får detta fel beror på att du på något sätt "råkat" kopiera in en annan version (någon installation kanske?) av msvcrt.dll som då inte innehåller samma uppsättning funktioner, fixa detta genom att ladda ner runtimen igen:

http://download.microsoft.com/download/vc6...stsetup_enu.exe

Borde vara rätt då eftersom denna installerar den riktiga msvcrt.dll igen, dock är jag inte 100% på att det fixas men testa.

gick inte ändå med filen du gav,

tack ändå för hjälpen,

tror nog ingen fara med min pappas dator när han har en annan att välja på men trist ändå att det fel som finns på ena datorn,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste kopiera in filen enl. anvisningarna här:

http://support.microsoft.com/kb/324762

dvs via Recovery Consol.

(Men jag GISSAR det funkar lika bra att starta i Felsäkert läge, och sen kopiera in den, eller t.o.m. att bara kopiera filen rakt av i vanligt läge, det är ju ingen fil som systemet använder hela tiden!)

Men du ska packa UPP filen du fick enl. Al6 först!

Bara högerklicka på den (om du har WinRar!) och välj Packa upp till vc6redistsetup_enu som WinRar föreslår.

Sen högerklickar du ÄNNU en gång på den nu uppackade filen, vcredist.exe, och väljer att packa upp den till det mappnamn WinRar föreslår, nämligen vcredist.

NU har du filen msvcrt.dll som lös fil.

Högerklicka på den i Utforskaren och välj KOPIERA.

Nu ställer du Utforskaren på C: i vänstra spalten, och sen högerklickar du på C: och väljer SÖK.

Där söker du efter msvcrt.dll på hela C:, se alltså till att du i Avancerade Alternativ har ÄVEN Sök i Dolda & Undermappar förkryssat, annars kanske den BARA söker i just C: roten.

Den där filen kan nämligen finnas på en hel del ställen eftersom olika program använder den.

Jag har 3 av den, i StuffIt, System32 och WinSxS.

När du hittar i vilka olika mapper den ligger, så går du i Utforskaren till var o en av de mapparna, och högerklickar på nåt tomt ställe i mappen, och väljer Klistra in.

Då ska du få en fråga om du vill skriva över filen som finns, och då svarar du Ja.

Sen till nästa mapp den ligger i, och gör likadant, osv osv.

NU startar du om datorn, så fungerar ALLT, Viola! (eller vad det nu är fransmännen säger....) :lol:

/LbL!

P.S. Hänger på den ZIPpade filen här på mitt inlägg, så du kan ZIPpa upp bara den, och sen Kopiera enl. anvisningarna ovan!

Edit: Borttagen, finns senare version två inlägg ned istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste kopiera in filen enl. anvisningarna här:

http://support.microsoft.com/kb/324762

dvs via Recovery Consol.

(Men jag GISSAR det funkar lika bra att starta i Felsäkert läge, och sen kopiera in den, eller t.o.m. att bara kopiera filen rakt av i vanligt läge, det är ju ingen fil som systemet använder hela tiden!)

Men du ska packa UPP filen du fick enl. Al6 först!

Bara högerklicka på den (om du har WinRar!) och välj Packa upp till vc6redistsetup_enu som WinRar föreslår.

Sen högerklickar du ÄNNU en gång på den nu uppackade filen, vcredist.exe, och väljer att packa upp den till det mappnamn WinRar föreslår, nämligen vcredist.

NU har du filen msvcrt.dll som lös fil.

Högerklicka på den i Utforskaren och välj KOPIERA.

Nu ställer du Utforskaren på C: i vänstra spalten, och sen högerklickar du på C: och väljer SÖK.

Där söker du efter msvcrt.dll på hela C:, se alltså till att du i Avancerade Alternativ har ÄVEN Sök i Dolda & Undermappar förkryssat, annars kanske den BARA söker i just C: roten.

Den där filen kan nämligen finnas på en hel del ställen eftersom olika program använder den.

Jag har 3 av den, i StuffIt, System32 och WinSxS.

När du hittar i vilka olika mapper den ligger, så går du i Utforskaren till var o en av de mapparna, och högerklickar på nåt tomt ställe i mappen, och väljer Klistra in.

Då ska du få en fråga om du vill skriva över filen som finns, och då svarar du Ja.

Sen till nästa mapp den ligger i, och gör likadant, osv osv.

NU startar du om datorn, så fungerar ALLT, Viola! (eller vad det nu är fransmännen säger....) :lol:

/LbL!

P.S. Hänger på den ZIPpade filen här på mitt inlägg, så du kan ZIPpa upp bara den, och sen Kopiera enl. anvisningarna ovan!

tack för svaret,

ja ska testa i morgon eller så vidare för kan inte gå till min pappa nu annars blir han nog sur om ja bara kommer och ska hålla på med hans dator när nu han sover nu och bättre ta det när han är vaken och får se om det går,

ha en trevlig kväll och ja skriver sen när ja har fixat det på min pappas dator,

mvh

samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen SÖKT efter den ÖVERALLT på datorn ??

Vi vet ju inte VILKET av alla massor-av-möjliga program som orsakar felet, och MÅNGA prg som använder den där filen, använder alltså en EGEN kopia av den, som alltså ligger i en mapp som tillhör just DET programmet!

Så SÖK ÖVERALLT!

Och hämtade du den SENASTE versionen här ovan, och INTE den jag först la upp, och som du då hämtade ?!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen SÖKT efter den ÖVERALLT på datorn ??

Vi vet ju inte VILKET av alla massor-av-möjliga program som orsakar felet, och MÅNGA prg som använder den där filen, använder alltså en EGEN kopia av den, som alltså ligger i en mapp som tillhör just DET programmet!

Så SÖK ÖVERALLT!

Och hämtade du den SENASTE versionen här ovan, och INTE den jag först la upp, och som du då hämtade ?!

/LbL!

ja har försökt att ersätta en den av filerna och den ända ja inte kunde fixa är blå markerad på bilden,

vet inte hur annars ja ska göra,

ja använde sök program Search Everything,

mvh

Samuel

post-3810-1235053253_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du MÅSTE byta ut ALLA, så då får du försöka i felsäkert läge, eller med Recovery Consol enl. instruktionerna i mitt första inlägg.

Annars VET man ju inte om det är den enda återstående kopian som orsakar felet.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du MÅSTE byta ut ALLA, så då får du försöka i felsäkert läge, eller med Recovery Consol enl. instruktionerna i mitt första inlägg.

Annars VET man ju inte om det är den enda återstående kopian som orsakar felet.

/LbL!

Jo du inte så mycket att göra just nu men ska försöka med felsäkert läge nästa vecka hos honom,

min pappa har inte någon Recovery,

min pappa vill att ja ska ge upp på saken på hans dator,

tack annars för hjälpen,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo du inte så mycket att göra just nu men ska försöka med felsäkert läge nästa vecka hos honom,

min pappa har inte någon Recovery,

min pappa vill att ja ska ge upp på saken på hans dator,

tack annars för hjälpen,

mvh

Samuel

internet fungerar som det ska nu utan fel meddelandet men nu återstår bara msn messenger och andra program med samma problem,

ja installerade om firefox och då blev ja med av med fel meddelande men inte innan för hade testat installera om firefox och då gick det inte,

men nu återstår det msn med mera och har testat installera om msn men samma meddelande men inte på firefox,

som tur är firefox är fixat men nu fattas det andra bara,

tack för hjälpen annars,

ja hoppas ja kan fixa msn nu men kanse måste ja avinstallera msn eller så

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Nån som vet hur ja ska fixa problemet till min pappas ena datorför det kommer upp en text med

Det går inte att hitta procedurstartadressen_except_handler4_common i DLL -filen msvcrt.dll

vill gärna inte installera om,

finns det något kommando man kan skriva för att fixa till det,

mvh

Samuel

Jag vet att jag svarar lite sent på frågan men om du söker efter dwmapi.dll i system32 och tar bort den kommer du aldrig mer få detta felmedelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...