Gå till innehåll

WHS 2.0


perbear

Recommended Posts

Dåligt med info men det sista jag hörde för länge sedan var att Microsoft ganska omgående efter lanseringen av WHS började bygga på nästa version. WHS 2.0 kan vi räkna med bygger på Server 2008!

Tack Stenis! Kanske det börjar hända saker när arbetet med att få fram RTM till Windows 7 är över? Det är frustrerande att HP har slutat tillverka EX470/EX475 samtidigt som det inte finns klara besked om någon ny hemmaserver kommer i dess ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här hittar du informationen du söker We Got Served

Efterföljaren till 470/475 heter 480/485. Intel Celeron x64 processer 2 GB internminne 1 alt 2 750Gb diskar. Var planerad att levereras i början av februari i USA.

WHS finns också nämnd på samma sidan. Håller på att testas och har ett kodnamn. Bygger på Windows server 2008.

Du kommer hitta mycket godis på den sidan om du är intresserad av WHS.

//Uffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Här hittar du informationen du söker We Got Served

Efterföljaren till 470/475 heter 480/485. Intel Celeron x64 processer 2 GB internminne 1 alt 2 750Gb diskar. Var planerad att levereras i början av februari i USA.

WHS finns också nämnd på samma sidan. Håller på att testas och har ett kodnamn. Bygger på Windows server 2008.

Du kommer hitta mycket godis på den sidan om du är intresserad av WHS.

//Uffe

EX485/EX487 finns ute nu men kan inte köpas i USA för frakt till Sverige. Eftersom HP och andra företag visade hemmaservrar på CeBit så får man hoppas att de släpper dessa maskiner på svenska marknaden ganska omgående. Men det var mer version av operativet som jag tänkte på. Skall sticka över till We got Served och se om det finns fler nyheter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EX485/EX487 finns ute nu men kan inte köpas i USA för frakt till Sverige. Eftersom HP och andra företag visade hemmaservrar på CeBit så får man hoppas att de släpper dessa maskiner på svenska marknaden ganska omgående. Men det var mer version av operativet som jag tänkte på. Skall sticka över till We got Served och se om det finns fler nyheter där.

Det finns ett antal företag i USA som erbjuder sig att fungera som proxy så att du kan köpa även från sådana företag som inte levererar internationellt. Kostar inte speciellt mycket heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett antal företag i USA som erbjuder sig att fungera som proxy så att du kan köpa även från sådana företag som inte levererar internationellt. Kostar inte speciellt mycket heller.

Har du några namn poå dessa företag? Har dålig koll på postorderföretag i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått lite mer information på mina frågor från oväntat håll.

1. HP kommer att släppa EX485/EX487 i maj i Sverige, så det är bara att hålla ut. Våren, hmm, servern är snart här.

2. Mycket sker i det tysta angående PowerPack2 och Version 2.0 av Windows Home Server. Det tycks som om Power Pack 2 är det första som kommer och den är tydligen inte allt för långt borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...