perbear Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Finns det någon information alls om Windows Home Server 2.0? T.ex. om beta och om den kommer att byggas på Server 2008? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Dåligt med info men det sista jag hörde för länge sedan var att Microsoft ganska omgående efter lanseringen av WHS började bygga på nästa version. WHS 2.0 kan vi räkna med bygger på Server 2008! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted February 25, 2009 Author Share Posted February 25, 2009 Dåligt med info men det sista jag hörde för länge sedan var att Microsoft ganska omgående efter lanseringen av WHS började bygga på nästa version. WHS 2.0 kan vi räkna med bygger på Server 2008! Tack Stenis! Kanske det börjar hända saker när arbetet med att få fram RTM till Windows 7 är över? Det är frustrerande att HP har slutat tillverka EX470/EX475 samtidigt som det inte finns klara besked om någon ny hemmaserver kommer i dess ställe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ulni Posted February 25, 2009 Share Posted February 25, 2009 Här hittar du informationen du söker We Got Served Efterföljaren till 470/475 heter 480/485. Intel Celeron x64 processer 2 GB internminne 1 alt 2 750Gb diskar. Var planerad att levereras i början av februari i USA. WHS finns också nämnd på samma sidan. Håller på att testas och har ett kodnamn. Bygger på Windows server 2008. Du kommer hitta mycket godis på den sidan om du är intresserad av WHS. //Uffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Här hittar du informationen du söker We Got ServedEfterföljaren till 470/475 heter 480/485. Intel Celeron x64 processer 2 GB internminne 1 alt 2 750Gb diskar. Var planerad att levereras i början av februari i USA. WHS finns också nämnd på samma sidan. Håller på att testas och har ett kodnamn. Bygger på Windows server 2008. Du kommer hitta mycket godis på den sidan om du är intresserad av WHS. //Uffe EX485/EX487 finns ute nu men kan inte köpas i USA för frakt till Sverige. Eftersom HP och andra företag visade hemmaservrar på CeBit så får man hoppas att de släpper dessa maskiner på svenska marknaden ganska omgående. Men det var mer version av operativet som jag tänkte på. Skall sticka över till We got Served och se om det finns fler nyheter där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mic Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 EX485/EX487 finns ute nu men kan inte köpas i USA för frakt till Sverige. Eftersom HP och andra företag visade hemmaservrar på CeBit så får man hoppas att de släpper dessa maskiner på svenska marknaden ganska omgående. Men det var mer version av operativet som jag tänkte på. Skall sticka över till We got Served och se om det finns fler nyheter där. Det finns ett antal företag i USA som erbjuder sig att fungera som proxy så att du kan köpa även från sådana företag som inte levererar internationellt. Kostar inte speciellt mycket heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Det finns ett antal företag i USA som erbjuder sig att fungera som proxy så att du kan köpa även från sådana företag som inte levererar internationellt. Kostar inte speciellt mycket heller. Har du några namn poå dessa företag? Har dålig koll på postorderföretag i USA. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perbear Posted March 9, 2009 Author Share Posted March 9, 2009 Jag har fått lite mer information på mina frågor från oväntat håll. 1. HP kommer att släppa EX485/EX487 i maj i Sverige, så det är bara att hålla ut. Våren, hmm, servern är snart här. 2. Mycket sker i det tysta angående PowerPack2 och Version 2.0 av Windows Home Server. Det tycks som om Power Pack 2 är det första som kommer och den är tydligen inte allt för långt borta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts