Rallye Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Jag kan inte sätta min dator i väntläge eftersom den hänger sig när textent "Väntläge förbereds" visas. Jag får stänga av datorn för att kunna komma in i Windows igen. Går det att åtgärda? Hälsningar Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 23, 2009 Share Posted February 23, 2009 Vi behöver mer att arbeta med... Vilken typ av dator, minnen och cpu etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rallye Posted February 23, 2009 Author Share Posted February 23, 2009 Vi behöver mer att arbeta med...Vilken typ av dator, minnen och cpu etc. Aha, ojdå... det har fungerat innan. Vet inte om det var efter att jag kört diskdefragmenteraren eller efter att ha laddat ner uppdateringar det slutade fungera. Det är i alla fall en dell dimension 8100. Jag kör XP service pack 3. (Den funkar fint gamla skorven, en tystare fläkt hade inte varit fel dock då hela chassiet vibrerar ibland =) Dimension L800 Cel EPP Standard Dimension 8100 MT1.4GHz/256K Nic-Down Doc Dimension 8100 ENG/No Cord 256 MB NON-ECC RDRAM ( 2 X128 ) 400MH Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 24, 2009 Share Posted February 24, 2009 Prova med att stänga av viloläget, starta om datorn... Radera Hiberfil.sys (helt ofarligt). Rensa med Ccleaner, installeras utan Yahoo toolbar, rensa allt även registret. Starta om datorn. Aktivera viloläget igen, prova... Hur går det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts