Manneman Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag har numer bara ett klagomål på Windows 7 vilket jag har rapporterat via Feedback. Tänkte höra om jag missat något som gör att jag upplever detta... Jag brukar "möblera om" i min startmeny en del. Lägger mappar från installerade program i olika kategorier... I Windows 7 blir detta besvärligt... jag kan skapa en mapp men kan inte döpa den till vad jag vill. Det kommer upp en varning att det inte kan utföras för att programet är öppet i en annan process. Likadant får jag om jag flyttar en mapp till en annan i startmenyn... Någon som upplevt detta och har en lösning? Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag har numer bara ett klagomål på Windows 7 vilket jag har rapporterat via Feedback. Tänkte höra om jag missat något som gör att jag upplever detta...Jag brukar "möblera om" i min startmeny en del. Lägger mappar från installerade program i olika kategorier... I Windows 7 blir detta besvärligt... jag kan skapa en mapp men kan inte döpa den till vad jag vill. Det kommer upp en varning att det inte kan utföras för att programet är öppet i en annan process. Likadant får jag om jag flyttar en mapp till en annan i startmenyn... Någon som upplevt detta och har en lösning? Mvh // Mange Högerklicka på startknappen och välj "Utfoska delade start-menyn". Där kan du skapa och ändra dina mappar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag får inte upp den delade utforskaren i Windows7 när jag högerklickar på startknappen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Jag får inte upp den delade utforskaren i Windows7 när jag högerklickar på startknappen Om du högerklickar på den runda startknappen - får du inte upp en meny enligt bilden nedan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Man högerklickar inte på startknappen som i Vista... man måste högerklicka på Startmenyn/All programs för att få upp det alternativet... Naturligtvis har jag provat det utan önskat resultat. Jag startade i felsäkert läge och ordnade det jag behövde... men jag hoppades på att slippa det. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted February 27, 2009 Share Posted February 27, 2009 Man högerklickar inte på startknappen som i Vista... man måste högerklicka på Startmenyn/All programs för att få upp det alternativet...Naturligtvis har jag provat det utan önskat resultat. Jag startade i felsäkert läge och ordnade det jag behövde... men jag hoppades på att slippa det. Mange Märkligt - när jag körde W7 virtuellt så hade jag inga problem med att flytta mappar i startmenyn. Döpa om däremot testade jag aldrig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 27, 2009 Author Share Posted February 27, 2009 Märkligt - när jag körde W7 virtuellt så hade jag inga problem med att flytta mappar i startmenyn. Döpa om däremot testade jag aldrig. Jo.. det är tyvärr så hos mig. Skapa en ny mapp funkar. När det sen står "New Folder" och försöker ändra namn så vill det inte. Men som sagt... det funkar fint i felsäkert läge... lite omständigt bara. Har rapporterat detta till MS under "Send feedback" Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts