Gå till innehåll

Skapa och flytta mappar i startmenyn


Manneman

Recommended Posts

Jag har numer bara ett klagomål på Windows 7 vilket jag har rapporterat via Feedback. Tänkte höra om jag missat något som gör att jag upplever detta...

Jag brukar "möblera om" i min startmeny en del. Lägger mappar från installerade program i olika kategorier... I Windows 7 blir detta besvärligt... jag kan skapa en mapp men kan inte döpa den till vad jag vill. Det kommer upp en varning att det inte kan utföras för att programet är öppet i en annan process. Likadant får jag om jag flyttar en mapp till en annan i startmenyn...

Någon som upplevt detta och har en lösning?

Mvh // Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har numer bara ett klagomål på Windows 7 vilket jag har rapporterat via Feedback. Tänkte höra om jag missat något som gör att jag upplever detta...

Jag brukar "möblera om" i min startmeny en del. Lägger mappar från installerade program i olika kategorier... I Windows 7 blir detta besvärligt... jag kan skapa en mapp men kan inte döpa den till vad jag vill. Det kommer upp en varning att det inte kan utföras för att programet är öppet i en annan process. Likadant får jag om jag flyttar en mapp till en annan i startmenyn...

Någon som upplevt detta och har en lösning?

Mvh // Mange

Högerklicka på startknappen och välj "Utfoska delade start-menyn". Där kan du skapa och ändra dina mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man högerklickar inte på startknappen som i Vista... man måste högerklicka på Startmenyn/All programs för att få upp det alternativet...

Naturligtvis har jag provat det utan önskat resultat. Jag startade i felsäkert läge och ordnade det jag behövde... men jag hoppades på att slippa det.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man högerklickar inte på startknappen som i Vista... man måste högerklicka på Startmenyn/All programs för att få upp det alternativet...

Naturligtvis har jag provat det utan önskat resultat. Jag startade i felsäkert läge och ordnade det jag behövde... men jag hoppades på att slippa det.

Mange

Märkligt - när jag körde W7 virtuellt så hade jag inga problem med att flytta mappar i startmenyn. Döpa om däremot testade jag aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt - när jag körde W7 virtuellt så hade jag inga problem med att flytta mappar i startmenyn. Döpa om däremot testade jag aldrig.

Jo.. det är tyvärr så hos mig. Skapa en ny mapp funkar. När det sen står "New Folder" och försöker ändra namn så vill det inte. Men som sagt... det funkar fint i felsäkert läge... lite omständigt bara. Har rapporterat detta till MS under "Send feedback"

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...