Gå till innehåll

Jag saknar en funktion


-64

Recommended Posts

Jag har tidigare haft det så att när det har kommit e-post, och jag har varit på t.ex. Internet, så syns det en liten ikon med ett kuvert i aktivitetsfältet, bredvid digitalklockan i nedre högra hörnet. Detta är borta nu.

Det vill säga, helt borta är det inte. När det kommer ett mail så "ploppar" den lilla ikonen upp, men försvinner efter en (1) sekund igen, Plipp-Plopp! Förr var det så att kuvertikonen fanns kvar ända tills jag öppnade mailet. Jag vet att man kan få en ljudsignal, men jag har för det mesta ett headset inkopplat till ljudutgången för att inte störa andra. (Jag lyssnar gärna på musik från YouTube). Men har jag inte lurarna på öronen så hörs det ju inget. Och ibland kanske det är angeläget att läsa t.ex. ett meddelande så fort som möjligt. Har man inte bråttom kan man ju återgå till papperspost igen. :unsure:

Är detta en inställning som jag ovetandes har råkat ta bort av misstag, eller är det Microsoft har gjort det i sina automatiska uppdateringar?

Hur har ni andra på erat aktivitetsfält?

Jag har Win XP, Outlook Express och Internet Explorer samt Norton Security.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har tidigare haft det så att när det har kommit e-post, och jag har varit på t.ex. Internet, så syns det en liten ikon med ett kuvert i aktivitetsfältet, bredvid digitalklockan i nedre högra hörnet. Detta är borta nu.

Det vill säga, helt borta är det inte. När det kommer ett mail så "ploppar" den lilla ikonen upp, men försvinner efter en (1) sekund igen, Plipp-Plopp! Förr var det så att kuvertikonen fanns kvar ända tills jag öppnade mailet. Jag vet att man kan få en ljudsignal, men jag har för det mesta ett headset inkopplat till ljudutgången för att inte störa andra. (Jag lyssnar gärna på musik från YouTube). Men har jag inte lurarna på öronen så hörs det ju inget. Och ibland kanske det är angeläget att läsa t.ex. ett meddelande så fort som möjligt. Har man inte bråttom kan man ju återgå till papperspost igen. :unsure:

Är detta en inställning som jag ovetandes har råkat ta bort av misstag, eller är det Microsoft har gjort det i sina automatiska uppdateringar?

Hur har ni andra på erat aktivitetsfält?

Jag har Win XP, Outlook Express och Internet Explorer samt Norton Security.

Jag brukar köra med Firefox och tillägget Webmail Notifier, funkar klockrent. :)

Då kan du även ha alla dina andra mailadresser där, Yahoo, Gmail, Live eller vad det nu är. Man får ett litet kuvert i Firefox aktivitetsfält som gör det enkelt och snabbt att ta fram sin mail. Kan även öppna flera mail på en gång i flikar.

Testa får du se, det är ingen fara att ha flera webbläsare på sin dator. (har 3 olika själv)

Firefox

http://sv-se.www.mozilla.com/sv-SE/

Webmail Notifier

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/4490

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...