Gå till innehåll

Computer Management


candela

Recommended Posts

Har lyckat få i gång Windows 7. Tack Stenis för hjälp med att återfå länk till självhjälp. Tycker att W7 är stabil och säker för att vara en beta.

Skall bli intressant att se vad RC:n kommer att visa. ;)

Nu till problemet. Gjorde en genomsökning med Computer Management och fick följande:

post-1775-1236083537_thumb.jpg

Hur åtgärda ett sådan fel ( System Service Check, Failed Checks for state of System Service)

Förslag? :unsure:

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du gillar Windows 7! Det är även kul att se att du hittat verktyget du använt :)

Det framgår dock inte vilken tjänst det gäller, kan du få fram det på något vis?

Mina datorkunskaper är begränsade (självlärd äldre man) :blink: . Kommer tyvärr inte längre än hit:

post-1775-1236117361_thumb.jpg

Tror att felet finns redan i mitt Windows XP Home Edition. Vet tyvärr inte hur jag skall kunna lokalisera och eventuellt åtgärda. :unsure:

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något som inte fungerar som det ska på din Windows 7-dator? Med tanke på att det är en betaversion skulle jag inte lägga för mycket krut på att felsöka detta då det du ser mycket väl kan vara en bugg. Så såtillvida du inte upplever ett specifikt problem med din dator skulle jag be dig att invänta Windows 7 RC :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något som inte fungerar som det ska på din Windows 7-dator? Med tanke på att det är en betaversion skulle jag inte lägga för mycket krut på att felsöka detta då det du ser mycket väl kan vara en bugg. Så såtillvida du inte upplever ett specifikt problem med din dator skulle jag be dig att invänta Windows 7 RC :)

Det funkar som det skall med tanke på att det är en beta, men jag är väldigt intresserad av operativet och vill därför av nyfikenhet undersöka de funktioner som finns.

Kul att så många har frågor, omdömen, problem etc här på forumet :D . Finns alltid någon som vet något. ^_^

Tack Stenis för att du startat AlltomXP och håller ordning.

/candela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...