candela Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Har lyckat få i gång Windows 7. Tack Stenis för hjälp med att återfå länk till självhjälp. Tycker att W7 är stabil och säker för att vara en beta. Skall bli intressant att se vad RC:n kommer att visa. Nu till problemet. Gjorde en genomsökning med Computer Management och fick följande: Hur åtgärda ett sådan fel ( System Service Check, Failed Checks for state of System Service) Förslag? /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Kul att du gillar Windows 7! Det är även kul att se att du hittat verktyget du använt Det framgår dock inte vilken tjänst det gäller, kan du få fram det på något vis? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Kul att du gillar Windows 7! Det är även kul att se att du hittat verktyget du använt Det framgår dock inte vilken tjänst det gäller, kan du få fram det på något vis? Mina datorkunskaper är begränsade (självlärd äldre man) . Kommer tyvärr inte längre än hit: Tror att felet finns redan i mitt Windows XP Home Edition. Vet tyvärr inte hur jag skall kunna lokalisera och eventuellt åtgärda. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 3, 2009 Share Posted March 3, 2009 Är det något som inte fungerar som det ska på din Windows 7-dator? Med tanke på att det är en betaversion skulle jag inte lägga för mycket krut på att felsöka detta då det du ser mycket väl kan vara en bugg. Så såtillvida du inte upplever ett specifikt problem med din dator skulle jag be dig att invänta Windows 7 RC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
candela Posted March 3, 2009 Author Share Posted March 3, 2009 Är det något som inte fungerar som det ska på din Windows 7-dator? Med tanke på att det är en betaversion skulle jag inte lägga för mycket krut på att felsöka detta då det du ser mycket väl kan vara en bugg. Så såtillvida du inte upplever ett specifikt problem med din dator skulle jag be dig att invänta Windows 7 RC Det funkar som det skall med tanke på att det är en beta, men jag är väldigt intresserad av operativet och vill därför av nyfikenhet undersöka de funktioner som finns. Kul att så många har frågor, omdömen, problem etc här på forumet . Finns alltid någon som vet något. Tack Stenis för att du startat AlltomXP och håller ordning. /candela Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts