Gå till innehåll

Gadgetpanelen har slutat att fungera


boxxen

Recommended Posts

Kan det inte vara att du måste slå på den? Jag har en ikon på aktivitetslisen som heter visa skrivbordet kolla om du råkat trycka på den

har provat det mesta Alla program/Tillbehör/Windows Sidpanel. men då kommer sökväg saknas. Har även provat systemåtersällning.

Men inget fungerar. Jag tror och gissar att Norton IS 2009 pajade registret för sidpanelen

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du UAC aktiverat?

Detta beror tydeligen på en gadget som Norton installerar som inte är riktigt kompatibel med UAC.

Prova om du på något sätt kan avinstallera "Norton gadget" genom installationsprogrammet eller lägg till / ta bort program.

Källa och vidare länsning om detta problem: http://community.norton.com/norton/board/m...ding&page=2

(tråden gäller BETA, men vet inte om 2009 är final ännu?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver hjälp med Gadget panelen i Vista...dom gick upp i rök efter avinstallation Norton IS 2009, hur får jag igång den igen

Till att börja med kan du ladda ner och köra Nortons rensningsverktyg, för att vara säker på att du fått bort alla rester!

Ladda ner Norton Removal tool 2009

När du gjort ovanstående, kan du försöka reparera Sidebar enligt följande! Se först till så att du har filen sidebar.exe på adressen C:\Program Files\Windows Sidebar

1. Starta kommandotolken som Administratör.

2. Skriv Regsvr32 atl.dll och tryck Enter.

3. Skriv Regsvr32 "%ProgramFiles%\Windows Sidebar\sbdrop.dll" och tryck Enter.

4. Skriv Regsvr32 "%ProgramFiles%\Windows Sidebar\wlsrvc.dll" och tryck Enter.

5. Starta om datorn och försök starta Sidebar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med kan du ladda ner och köra Nortons rensningsverktyg, för att vara säker på att du fått bort alla rester!

Ladda ner Norton Removal tool 2009

När du gjort ovanstående, kan du försöka reparera Sidebar enligt följande! Se först till så att du har filen sidebar.exe på adressen C:\Program Files\Windows Sidebar

1. Starta kommandotolken som Administratör.

2. Skriv Regsvr32 atl.dll och tryck Enter.

3. Skriv Regsvr32 "%ProgramFiles%\Windows Sidebar\sbdrop.dll" och tryck Enter.

4. Skriv Regsvr32 "%ProgramFiles%\Windows Sidebar\wlsrvc.dll" och tryck Enter.

5. Starta om datorn och försök starta Sidebar

Har gjort denna process..Regsvr32 atl.dll gick bra, övriga fick jag felmeddelande på, sidebar.exe saknas i C:\Program Files\Windows Sidebar, och UAC är på.

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort denna process..Regsvr32 atl.dll gick bra, övriga fick jag felmeddelande på, sidebar.exe saknas i C:\Program Files\Windows Sidebar, och UAC är på.

mvh

boxxen

Ok... du har tydligen lyckats slarva bort ett gäng filer! Har du tillgång till en dator med fungerande sidebar, kan du kopiera dom filer och mappar som saknas, och sedan föra över det till det skadade systemet. Dom filer/mappar du behöver, finns i C:\Program Files\Windows Sidebar, och heter följande!

Gadgets (Mapp med div. originalgadgets)

Shared Gadgets (Tom mapp)

sv-SE (Mapp innehållandes filerna"sbdrop.dll.mui" och "Sidebar.exe.mui")

sidebar.exe

sbdrop.dll

wlsrvc.dll

När du har fått allting på plats, så startar du om datorn och kör återigen hela proceduren i kommandotolken! Hojta om du inte får tag i filerna du behöver!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... du har tydligen lyckats slarva bort ett gäng filer! Har du tillgång till en dator med fungerande sidebar, kan du kopiera dom filer och mappar som saknas, och sedan föra över det till det skadade systemet. Dom filer/mappar du behöver, finns i C:\Program Files\Windows Sidebar, och heter följande!

Gadgets (Mapp med div. originalgadgets)

Shared Gadgets (Tom mapp)

sv-SE (Mapp innehållandes filerna"sbdrop.dll.mui" och "Sidebar.exe.mui")

sidebar.exe

sbdrop.dll

wlsrvc.dll

När du har fått allting på plats, så startar du om datorn och kör återigen hela proceduren i kommandotolken! Hojta om du inte får tag i filerna du behöver!

Jag misstänker dessamma, jag har en fungerande vista home pre sidebar, jag gör processen lite senare i eftermiddag när jag kommer hem, återkommer med resultat.

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok... du har tydligen lyckats slarva bort ett gäng filer! Har du tillgång till en dator med fungerande sidebar, kan du kopiera dom filer och mappar som saknas, och sedan föra över det till det skadade systemet. Dom filer/mappar du behöver, finns i C:\Program Files\Windows Sidebar, och heter följande!

Gadgets (Mapp med div. originalgadgets)

Shared Gadgets (Tom mapp)

sv-SE (Mapp innehållandes filerna"sbdrop.dll.mui" och "Sidebar.exe.mui")

sidebar.exe

sbdrop.dll

wlsrvc.dll

När du har fått allting på plats, så startar du om datorn och kör återigen hela proceduren i kommandotolken! Hojta om du inte får tag i filerna du behöver!

Pust....det funkade STORT tack för hjälp och tips från alla

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...