Gå till innehåll

Hur fungerar Mozilla-tillägget?


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Undrar om någon vet hur detta tillägg till Mozilla fungerar?

Har sedan tidigare FreeDownloadManager och det fungerar väl hyfsat, men ibland inte, så jag ville prova något nytt. Enligt vad som sägs kan DTA också det öka hastigheten på nedladdningar (med upp till 300 procent), men jag förstår faktiskt inte hur det fungerar för torrent-filer. (Debatten om nedladdning eller ej kan vi ta vid ett annat tillfälle - okey?)

Vore mycket tacksam för era kloka svar.

Med vänlig hälsning

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mig veterligen går det inte att tanka ner torrents med DTA, för det behöver du en riktig torrent klient. Det går givetvis att tanka ner själva torrentfilerna som är på några kB, men alltså inte själva innehållet de pekar på, så där tjänar man inte någon tid.

Jag är ingen expert men jag tror DTA delar upp en större fil i ett antal mindre delar som den tankar ner samtidigt. Filservrar begränsar ibland hastigheten per anslutning men tillåter ofta flera anslutningar från samma användare, på så vis kan DTA få upp den sammanlagda hastigheten. Sedan har DTA lite andra finesser också, men om du enbart är ute efter ökad hastighet så vet i tusan om det är värt besväret.

Själv använder jag bara Download Manager Tweak för utseendets skull och att man kan pausa/återuppta avbrutna nerladdningar.

http://dmextension.mozdev.org/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...