Gå till innehåll

Recommended Posts

Jag går alltid till "www.google.se" och där kan man välja knappen "jag har tur"..dom 2 sista raderna fattades väl på hostsfilen ? .var säker på att notpad.exe inte fanns igår eller idag förmiddag så öppnade notpad .exe och såg att den installerats kl 13 och det enda jag gjorde strax innan var att klicka på update "välj att även installera uppdateringar från microsoft" gick då till installerade uppdateringar" och det var språkpaket för microsoft.net framework + hotfix för microsoft, så avinstallerade 1 men 2:an var låst så gick till "program och funktioner" och avinstallerade där, rasslade i burken som om det var en hel ormgrupp vilket det inte brukar vid avinstallationer, tillbaka på update finns "språkpaket för microsoft" men syns inte i installerade uppdateringar.glömt kolla loggboken om varning så gör det nu.Tack för all hjälp och hoppas du orkar en stund till.m

Men alltså.... notepad.exe är en del av Windows! Det är vad du kallar "Anteckningar" och SKALL finnas på sökvägen: "C:\Windows\notepad.exe"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går alltid till "www.google.se" och där kan man välja knappen "jag har tur"..dom 2 sista raderna fattades väl på hostsfilen ? .var säker på att notpad.exe inte fanns igår eller idag förmiddag så öppnade notpad .exe och såg att den installerats kl 13 och det enda jag gjorde strax innan var att klicka på update "välj att även installera uppdateringar från microsoft" gick då till installerade uppdateringar" och det var språkpaket för microsoft.net framework + hotfix för microsoft, så avinstallerade 1 men 2:an var låst så gick till "program och funktioner" och avinstallerade där, rasslade i burken som om det var en hel ormgrupp vilket det inte brukar vid avinstallationer, tillbaka på update finns "språkpaket för microsoft" men syns inte i installerade uppdateringar.glömt kolla loggboken om varning så gör det nu.Tack för all hjälp och hoppas du orkar en stund till.m

Ber om ursäkt att jag hoppar lite in!

Jag har reagerat att margrehte skriver notpad.exe inte notepad.exe

Vet inte om det har med ett stavfel att göra, vi har inte sett någon logg där skulle stå varken det ena eller andra. Men om man googlar efter notpad.exe, man hittar olika otyg: http://www.google.se/search?q=notpad.exe&a...lient=firefox-a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ber om ursäkt att jag hoppar lite in!

Jag har reagerat att margrehte skriver notpad.exe inte notepad.exe

Vet inte om det har med ett stavfel att göra, vi har inte sett någon logg där skulle stå varken det ena eller andra. Men om man googlar efter notpad.exe, man hittar olika otyg: http://www.google.se/search?q=notpad.exe&a...lient=firefox-a

Ahaa.... sorry, men då har jag läst fel hela tiden! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Men om man googlar efter notpad.exe, man hittar olika otyg: http://www.google.se/search?q=notpad.exe&a...lient=firefox-a
Jag har reagerat att margrehte skriver notpad.exe inte notepad.exe
Men alltså.... notepad.exe är en del av Windows! Det är vad du kallar "Anteckningar" och SKALL finnas på sökvägen: "C:\Windows\notepad.exe"

Som Mickilina och e-son bla skriver så reagerade även jag.

Vilken skall det vara notepad.exe eller notpad.exe?

Det är mycket viktigt att man kontrollerar stavningen och uppger rätt så där slipper bli en massa huvudbry ;)

Men gör proceduren med att göra en fullständig sökning i din dator för att se som jag uppgav tidigare här i tråden.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Som Mickilina och e-son bla skriver så reagerade även jag.

Vilken skall det vara notepad.exe eller notpad.exe?

Det är mycket viktigt att man kontrollerar stavningen och uppger rätt så där slipper bli en massa huvudbry ;)

Men gör proceduren med att göra en fullständig sökning i din dator för att se som jag uppgav tidigare här i tråden.

MVH/Malou

Andades ut när jag tydligen slarvat med stavningen och ber om ursäkt för det, blev nervös igen när 14 filer på notepad dök upp, tar dom 4 första som är 2009, dom andra är 2008/2006. 1.notepad.exe mui sv-se c:win 2.mui x86 microsoft-win 3.mui sv-se c:\win 4. mui x86 microsoft. Loggboken har ingen varning ang hosts-filen.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej margrehte!

Andades ut när jag tydligen slarvat med stavningen och ber om ursäkt för det, blev nervös igen när 14 filer på notepad dök upp,

Ingen fara. Förstår mycket väl att man kan bli nervös ;)

tar dom 4 första som är 2009, dom andra är 2008/2006. 1.notepad.exe mui sv-se c:win 2.mui x86 microsoft-win 3.mui sv-se c:\win 4. mui x86 microsoft. Loggboken har ingen varning ang hosts-filen.m

Härligt att höra att ingen varning ges via loggbiken längre gällande Hosts File.

Nu var det väl inte riktigt så jag menade gällande att söka efter notepad.exe. Utan mer var den ligger någonstans i systemet exempelvis

C:\Windows\notepad.exe eller liknande sökvägar.

Hur mår datorn nu?

Kvarstår där några problem?

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej margrehte!

Ingen fara. Förstår mycket väl att man kan bli nervös ;)

Härligt att höra att ingen varning ges via loggbiken längre gällande Hosts File.

Nu var det väl inte riktigt så jag menade gällande att söka efter notepad.exe. Utan mer var den ligger någonstans i systemet exempelvis

C:\Windows\notepad.exe eller liknande sökvägar.

Hur mår datorn nu?

Kvarstår där några problem?

MVH/Malou

Spridda skurar, jag blev alldeles snurrig av att söka efter notpade.exe för dom ligger på olika ställen så jag högerklicka och "gå till filens sökväg" och 2-3 stycken kom jag till samma ställe och det är Dator-lokal disk (c:)-windows-system 32...Datorn fungerar som den skall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...