Gå till innehåll

Windows 7 bygge 7048 updatering vs nyinstall


PCGuiden

Recommended Posts

Någon som vet om skillnaden med att uppgradera från 7000 till 7048

eller att nyinstallera 7048

Får Windows Live program frispel i bygge 7048 vid en ren installation?

Jag har ett Usbminne Sandisk Cruzer Titanium som bygge 7048 inte fann, när jag stoppade i det i bygge 7000 var det inga problem, hur skall jag göra för att få fram mitt minne i 7048.

Tack för nu nu är det diskbaljan som hägrar och sedan en film.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara svara på huvida Windows Live får spel eller inte. Vid en nyinstallation? Nej, inte alls. Vid en uppgradering? Ja, om du har kört Photogallery och Live mail kommer det bli problem.

Mange

+1 på det! Kommer att blåsa om min burk efter helgen. Eller ikväll, om jag hinner.

Live Mail fetstrular :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 på det! Kommer att blåsa om min burk efter helgen. Eller ikväll, om jag hinner.

Live Mail fetstrular :angry:

Vad skall man ha för externt mailprogram om det strular så in i helskotta då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows Live mail funkar utmärkt kör 7048 på min bärbara

bästa köra nyinstallation köra en uppdatering ifrån 7000 till 7048 inte lyckat lätt det kan finnas kvar gamla drivers i den då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall man ha för externt mailprogram om det strular så in i helskotta då??

Windows Live Mail funkar jätte bra ju. Jag upplevde en uppgradering får 7000 till 7048 som mest ganska strulig. Och som ovanstående skriver så kan det ligga kvar en del drivrutiner osv. Kör en nyinstallation och få allt rätt från början.

Vad gäller Live mail vid en uppgradering fick jag faktiskt rätt på det innan jag blåste det. Starta Mail... säkerhetskopiera de mail du måste spara. Sen är det bara att tömma alla mappar... inkorg, utkorg... rubbet. Sen funkade det för mig. Värre var det med Live Photo Gallery som läste in alla mappar två gånger.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplevde en uppgradering får 7000 till 7048 som mest ganska strulig. Och som ovanstående skriver så kan det ligga kvar en del drivrutiner osv. Kör en nyinstallation och få allt rätt från början.

Mange

Som jag skrivit i en annan tråd så var min uppgradering lite strulig. Men även om jag också förordar en nyinstallation så ville jag testa om jag fick med mig alla program utan att det strular. Och det fick jag. In-place upgrade är ju också en ny grej som introducerades i Vista och som jag förstått det är det som alla XP-användare SKALL använda när de migrerar från XP (OBS VIA VISTA!!!!!!) till Windows 7. Annars får man hoppas att det kommer att finnas ett mycket pålitligt migreringsverktyg av PROGRAM som fungerar i både XP, Vista och Windows 7 när W7 släpps så att man slipper det mesta med att ominstallera program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall man ha för externt mailprogram om det strular så in i helskotta då??

Jag har inte haft några problem i uppgraderingen med Windows Mail. Dessutom ska man ha i åtanke att Windows 7 beta är just en beta och att uppgradera mellan betaversioner är långt ifrån rekommenderat, allra helst då bygge 7048 är ett läckt bygge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...