Gå till innehåll

Associationer


Bossebau

Recommended Posts

Hej

Amatörernas amatör vad det gäller datorer är tebax igen.

Fråga: Brukar med jämna mellanrum lyssna på bl.a Nerradio och då ges jag möjlighet att lyssna via Winamp, Mediaplayer (båda installerade) eller via den egna sidans webbplayer.

Det fungerar med det sistnämnda men försöker jag lyssna med någon av de först ovannämnda får jag upp en ruta där det står något i stil med att inget program är associerat med filen och att jag ska ange associationer.

Hur löser jag detta problem?

Betänk att jag är amatörernas amatör. Söker en mycket pedagogisk lösning på detta problem.

Mvh Bossebau

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av någon anledning lyckas inte jag heller få en fungerande association till Winamp för .asx-formatet, som alltså är ett spellisteformat! Men för att du skall kunna lyssna på dina favoritstationer så lyckades jag hitta en "workaround" för Winamp!

  • Gå till Nerradio´s startsida och högerklicka på "Launch External Player" och välj "Kopiera genväg"!
  • Starta Winamp och gå till "Main Menu / Spela upp / URL" ...klistra in den kopierade adressen i fönstret som öppnas, samt tryck "Öppna"! Du skall nu höra sändningen i Winamp!
  • Gå nu till "Main Menu / Bokmärken / Lägg till aktuell som bokmärke"!
  • Du har nu en genväg till Nerradio som du når via ""Main Menu / Spela upp / Bokmärke"!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...