Gå till innehåll

Hur skall jag göra för att koppla ihop en bärbar dator med Logitech G51


Recommended Posts

Hej!

Jag har precis köpt ett system. Jag visste visserligen ifrån början att mitt 7.1 ljudkort inbyggd i datorn inte skulle gå att koppla in på konventionell väg för att få riktigt 5.1-ljud, eftersom den då har ett Spdif/3.5mm utgång, samt hörlursutgång samt mik-ingång. Inte Heller min nuvarande externa ljudkort går att koppla in så att jag får riktigt 5.1-ljud, då den också bara har en optiskutgång samt optiskingång. Mitt externa är mera för att kunna skapa musik och koppla in synthar. Visst båda ljudkorten som jag har nu, så kan jag koppla in datorn via rca röd/vit till RCA röd/vit i systemet, men får då mera en form av Dolby prologic surround. Alltså inget äkta surround.

Mitt surroundsystem Logitech G51 har då 3.5mm inkoppling med färgerna rosa, grön, orange och svart. Det måste ju finnas någon form av möjlighet med olika adaptrar för att koppla in detta system till min dator utan att behöva köpa ett nytt ljudkort?

SÅ här ser systemet ut: http://www.dustinhome.se/pd_5010116456.aspx en länk till dustinhome, men jag köpte det ifrån NetOnNet.

Nu har jag möjlighet att omvandla optisksignal till Koaxialsignal. Det måste gå att koppla ihop på något sätt till surroundsystemet?

Tacksam för svar. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...