sputnick89 Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Funderar på att installera Vista, När man installerar XP måste man ladda in drivrutiner under installationen för att XP äns ska kunna hitta hårddiskarna under installationen, och dom drivruterna måste ladda in genom diskett, Nu undrar jag måste man ha dessa drivrutern när man installerar Vista? och formaterar Vista om Hårddisken själv eller måste man använda nått annat program för det? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Vista har redan dom drivrutinersom krävs för att hitta dina sata-diskar, så någon diskett skall inte behövas! Det behövs heller inga extra program för att formatera disken, det är bara att starta installationen och hänga med i dialogen! Ett tips är dock att ta bort XP-partitionen från disken innan du installerar Vista på samma diskutrymme.... såvida du inte har tänkt dig en dual boot. Detta görs också direkt i Vista´s installationsprocess! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sputnick89 Posted March 17, 2009 Author Share Posted March 17, 2009 okej men då känner jag mig säker på att installera tack så mkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts