Gå till innehåll

Bra sajt för att testa säkerhet på datorn?


Recommended Posts

Vet inte hur jag skulle formulera rubriken men jag söker webplats alt. program för att säkerhetstesta datorn. Det gäller såväl intrång som lösen och virus/trojaner osv.

Nån läsare med tips på sajter och/eller program som testar datorns säkerhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur jag skulle formulera rubriken men jag söker webplats alt. program för att säkerhetstesta datorn. Det gäller såväl intrång som lösen och virus/trojaner osv.

Nån läsare med tips på sajter och/eller program som testar datorns säkerhet?

Hej 'Wheninrome' !

En bra plats att testa portarna på är grc.com. Välj bara Shields Up och sedan shieldup och därefter common ports.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej 'Wheninrome' !

En bra plats att testa portarna på är grc.com. Välj bara Shields Up och sedan shieldup och därefter common ports.

Hej solstrålen.... :)

Jag fick grönt på alla tester.....antar att det är bra....kör dubbla brandväggar och 5 olika virusprogram och 9 olika spywareskydd.....bra eller dåligt? :lol:

Nä seriöst....jag fick grönt på alla, men man kan väl aldrig vara säker...otyg hittar förr eller senare fram så man får använda ordentligt med sunt förnuft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nog inte så stor roll hur många skyddsprogram du har, när det vill komma in skit , så tar det ofta vägen vi användaren som godkänner det innan det kommer in i systemet, och det är dåligt med skyddsprogram mot skadliga användare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar nog inte så stor roll hur många skyddsprogram du har, när det vill komma in skit , så tar det ofta vägen vi användaren som godkänner det innan det kommer in i systemet, och det är dåligt med skyddsprogram mot skadliga användare :P

Jag har ganska god koll på skyddet. Det är strängt få saker som lyckas ta sig in i min dator. Dubbla brandväggar med stängda portar, webbläsare med spärrade script och antivirusprogram som uppdaterar 4 ggr/dag....har klarat mig från skit sen 2004....jag är rätt nöjd faktiskt... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har klarat mig från skit sen 2004....jag är rätt nöjd faktiskt... ;)

Då kan jag tillägga att vi är två, ännu så länge som klarat detta. 5 år. Inte illa, eller..... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jag har ganska god koll på skyddet. Det är strängt få saker som lyckas ta sig in i min dator. Dubbla brandväggar med stängda portar, webbläsare med spärrade script och antivirusprogram som uppdaterar 4 ggr/dag....har klarat mig från skit sen 2004....jag är rätt nöjd faktiskt... ;)

Frågan är väl om NÅT kommer in i datorn med den säkerheten. ;)

En regel brukar vara att kör aldrig dubbelt av nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...