xiba Posted March 24, 2009 Share Posted March 24, 2009 vad kan ha hänt efter jag installerat vista ultimate så kan jag inte spela skivor ,spelarn snurrar en stund men ingen reaktion alls sen fryser den skärmen en stund,, knasigt eller är det jag som inte kan xiba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xiba Posted April 20, 2009 Author Share Posted April 20, 2009 vad kan ha hänt efter jag installerat vista ultimate så kan jag inte spela skivor ,spelarn snurrar en stund men ingen reaktion alls sen fryser den skärmen en stund,, knasigt eller är det jag som inte kan xiba nähä ingen som vet??????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 (edited) Skulle gissa att du behöver köpa en ny cd läsare. Har varit med om samma sak (var iofs en ny HP (oem) dator, och den var på service, och utbyte av cd läsare var lösningen. Edited April 20, 2009 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 vad kan ha hänt efter jag installerat vista ultimate så kan jag inte spela skivor ,spelarn snurrar en stund men ingen reaktion alls sen fryser den skärmen en stund,, knasigt eller är det jag som inte kan xiba Kan du se CD/DVD-spelaren i Startmenyn / Dator? Vad händer om du i så fall högerklickar på spelaren och försöker starta eller utforska en skiva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xiba Posted April 23, 2009 Author Share Posted April 23, 2009 Kan du se CD/DVD-spelaren i Startmenyn / Dator? Vad händer om du i så fall högerklickar på spelaren och försöker starta eller utforska en skiva? ja jag ser den när jag går till den här datorn men när jag ska utforska på skivan fryser sej datorn och så blir det att datorn svarar inte , jag har installerat om drivrutinerna på dvd men det hjälper inte ,nån gång har jag fått igång skivan men det har inte fungerat sen dess Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Min dvd-brännare är lika hopplös, den hänger hela jävla explorern totalt bara man trycker på cd-ikonen, dock funkar den lite då och då vilket räcker för min del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xiba Posted April 23, 2009 Author Share Posted April 23, 2009 Min dvd-brännare är lika hopplös, den hänger hela jävla explorern totalt bara man trycker på cd-ikonen, dock funkar den lite då och då vilket räcker för min del. ja precis men min har slutat fungera helt inte en suck ens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Min läsare fungerar bara om jag sätter in skivan och låter den snurra i typ 10 min, alternativt starta datorn med skivan i. För att bränna använder jag infrarecorder som är det enda program jag vet som fungerar till min brännare alltid, men ibland funkar även windows egna mojjänger. Man får vara snäll mot den och låta den ta sin tid fast det verkar som inget händer där inne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted April 23, 2009 Share Posted April 23, 2009 Lägg 200 :- på en ny DVD läsare, klart värt pengarna eller runt 250 :- för en brännare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted April 24, 2009 Share Posted April 24, 2009 ja jag ser den när jag går till den här datorn men när jag ska utforska på skivan fryser sej datorn och så blir det att datorn svarar inte , jag har installerat om drivrutinerna på dvd men det hjälper inte ,nån gång har jag fått igång skivan men det har inte fungerat sen dess Det låter ju nästan som om den var trasig... 265:- för en ny, känns som en god idé! http://www.webhallen.com/prod.php?id=82839 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xiba Posted April 25, 2009 Author Share Posted April 25, 2009 Det låter ju nästan som om den var trasig... 265:- för en ny, känns som en god idé!http://www.webhallen.com/prod.php?id=82839 oj det var billigt ska beställa en sån tack för tipset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts