Gå till innehåll

CD/DVD-spelaren funkar ej


xiba

Recommended Posts

vad kan ha hänt efter jag installerat vista ultimate så kan jag inte spela skivor ,spelarn snurrar en stund men ingen reaktion alls sen fryser den skärmen en stund,, knasigt eller är det jag som inte kan

xiba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
vad kan ha hänt efter jag installerat vista ultimate så kan jag inte spela skivor ,spelarn snurrar en stund men ingen reaktion alls sen fryser den skärmen en stund,, knasigt eller är det jag som inte kan

xiba

nähä ingen som vet???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gissa att du behöver köpa en ny cd läsare.

Har varit med om samma sak (var iofs en ny HP (oem) dator, och den var på service, och utbyte av cd läsare var lösningen.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kan ha hänt efter jag installerat vista ultimate så kan jag inte spela skivor ,spelarn snurrar en stund men ingen reaktion alls sen fryser den skärmen en stund,, knasigt eller är det jag som inte kan

xiba

Kan du se CD/DVD-spelaren i Startmenyn / Dator? Vad händer om du i så fall högerklickar på spelaren och försöker starta eller utforska en skiva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du se CD/DVD-spelaren i Startmenyn / Dator? Vad händer om du i så fall högerklickar på spelaren och försöker starta eller utforska en skiva?

ja jag ser den när jag går till den här datorn men när jag ska utforska på skivan fryser sej datorn och så blir det att datorn svarar inte , jag har installerat om drivrutinerna på dvd men det hjälper inte ,nån gång har jag fått igång skivan men det har inte fungerat sen dess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dvd-brännare är lika hopplös, den hänger hela jävla explorern totalt bara man trycker på cd-ikonen, dock funkar den lite då och då vilket räcker för min del. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dvd-brännare är lika hopplös, den hänger hela jävla explorern totalt bara man trycker på cd-ikonen, dock funkar den lite då och då vilket räcker för min del. ;)

ja precis men min har slutat fungera helt inte en suck ens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min läsare fungerar bara om jag sätter in skivan och låter den snurra i typ 10 min, alternativt starta datorn med skivan i. För att bränna använder jag infrarecorder som är det enda program jag vet som fungerar till min brännare alltid, men ibland funkar även windows egna mojjänger. Man får vara snäll mot den och låta den ta sin tid fast det verkar som inget händer där inne ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag ser den när jag går till den här datorn men när jag ska utforska på skivan fryser sej datorn och så blir det att datorn svarar inte , jag har installerat om drivrutinerna på dvd men det hjälper inte ,nån gång har jag fått igång skivan men det har inte fungerat sen dess

Det låter ju nästan som om den var trasig... 265:- för en ny, känns som en god idé!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=82839

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...