gsb Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Gjorde en testuppgradering från Vista Ultimate -> Win7 Ultimate nyss och allt var frid och fröjd. Trodde jag. Av någon anledning får jag ingen IP-adress av DHCP-servern. Har provat på två helt skilda nät men med samma resultat. Nyinstallation fungerar utan problem på bägge näten. Nån som har nån idé? /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimar Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Gjorde en testuppgradering från Vista Ultimate -> Win7 Ultimate nyss och allt var frid och fröjd. Trodde jag.Av någon anledning får jag ingen IP-adress av DHCP-servern. Har provat på två helt skilda nät men med samma resultat. Nyinstallation fungerar utan problem på bägge näten. Nån som har nån idé? /G Pröva med att nolla winsocken. Kan vara något elak inställning där som ligger kvar och lurar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orvaldo Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Testat /release + /renew? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Pröva med att nolla winsocken. Kan vara något elak inställning där som ligger kvar och lurar. Que? Hur gör man det? Edit: menar du "netsh winsock reset" /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Testat /release + /renew? Jodå. Även avinstallerat nätverkskortet och låtit PnP hitta det på nytt. /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted March 31, 2009 Share Posted March 31, 2009 Testa detta: http://www.tipsomvista.se/windows-7/naetve...a-naetverk.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 31, 2009 Author Share Posted March 31, 2009 Testa detta: http://www.tipsomvista.se/windows-7/naetve...a-naetverk.html Ska testa detta när jag kommer till jobbet i morgon. Iofs kör jag inte trådlöst men man vet ju aldrig. Återrapporterar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts