Gå till innehåll

Danasoft "kontrollprogram" och IE 8


-64

Recommended Posts

Jag besöker ofta ett motorforum. Där finns en debattör som har ett "kontrollprogram", Danasoft på sina inlägg. Det visar vad jag har för IP-nummer och Webbläsare. Och det kanske är OK om man t.ex. driver en hemsida. (Motororumet är inte hans). Då kan han hålla koll om det skulle dyka upp någon elak typ som vill störa ordningen. Och vad jag förstår så är det bara jag själv som ser uppgiften om jag är på ett "allmänt" forum som det här aktuella. Skulle jag i stället gå in på hans hemsida, så ser han nog mitt IP-nummer?

Jag har kollat tidigare och det stämmer med IP-nummer och Webbläsare. Men hör och häpna: Sedan jag installerade IE 8 stämmer inte uppgifterna! Danasoft säger att jag har IE 7, när jag i själva verket har IE 8.

Beror detta på dom nya och "förstärkta" säkerhetsfunktionerna i IE 8? Forumet i fråga heter Fordson.se, och debattören med Danasoft kallar sig Grani. Öppna ett av hans inlägg och se om det stämmer. I vanlig ordning behöver man inte vara inloggad för att bara läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...