Gå till innehåll

Vad är "seriell pci-port? (W Vista)


ron

Recommended Posts

Jag har en bärbar HP (se i min signatur). Windows vista home premium (original) med SP1. Har sedan inköp nov. -07 inte installerat om Vista. Fick igår en blåskärm, inte bra, men.....

Efter omstart så fick jag den svarta skärmen hur jag ville starta windows. valde jag att starta vanligt så loopade den bara tillbaka till denna skärm igen. Så jag valde att starta senast fungerande konfiguration, vilket också fanns som val.

Hade innan blåskärm en helt ok maskinvarulista, inga drivisar som inte var inlagda. Nu när jag startar datorn så får jag att den letar enhetsdrivrutiner var gång. Så jag kikar på maskinvarulistan, då har jag en markering vid just "seriell pci-port" vad det nu är? Så jag avaktiverar den för att datorn ska fungera som jag är van vid. Men det stör mig att detta fel(?) finns öht. Så hur gör jag för att hitta rätt drivrutin till detta vad det nu är?

Förmodar att någon fil har fördärvats iom blåskärmen (som kom när jag laddade en sida i Firefox, vet inte om det har med saken att göra). Så vilken drivrutin ska jag ha?

Detta är HP:s nerladdningssida för min dator http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...vOID=2096#11360 men jag vet inte vad jag ska ha eller om det ens finns här?

Ska man testa en systemåterställning? Det känns som om datorn dessutom startar betydligt snabbare nu när detta är inaktiverat, kan det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modem?

Blåtand?

/G

Den har blåtand, normalt sett och ett telefonmodem inbyggt.

blåtand använder com7 och com8 och enl. egenskapsrutan fungerar de som de ska.

Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(OFFTOPIC!)

Måste väl passa på att gratulera, om du kört Vista sedan 1997, vilket måste vara en VÄLDIGT tidig beta då :P

och att du inte installerat om datorn på 12 år! :)

Ontopic!

Antar att vi pratar interna PCI portar här inte (virituella) seriella COM portar.

PCI och PCI-X är parallella pci portar.

däremot PCI-express porten är seriell.

Så prova uppdatera dina chipset drivers, och se om det kan vara grafikporten (pci express) som bråkar med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...