Gå till innehåll

Vistaproblem (svtplay "buffrar"


zen-TAO

Recommended Posts

Hej.

Visste inte riktigt var jag skulle placera denna fråga, men eftersom jag har Vista Home Basic (32bit), så antar jag att problemet möjligen ligger i det operativsystemet. (?)

Jag brukar titta på SVT Play och för det mesta fungerar det utmärkt. Jag tittar via Flash Player och har den senaste versionen installerad. Problemet som alltför ofta uppstår den senaste tiden är att sidan/programmet "buffrar" ungefär var tioende sekund och detta är mycket irriterande!

Har förgäves försökt få svar från SVT om hur man möjligen skall kunna åtgärda det här. Därför hoppas jag istället att detta kunniga forum kan ge mig tips hur man kan komma runt det här problemet.

Med vänlig hälsning

zentao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag ju inte om det är SVT Play som kanske har problem, men annars beror det troligen på din uppkopplingshastighet. Vid en snabb koll kan jag inte se någon buffring på SVT Play, men det kan ju vara tillfälligheter som avgör! Du kan för säkerhets skull kolla så att du har hårdvaruaccelerationen påslagen genom att högerklicka i FlashPlayer-bildrutan och välja "Inställningar". Där finns även en inställning som gäller "Lokal lagring"... se till så den inte står på noll i alla fall! 1 MB verkar vara standard... eventuellt kan du försöka med att öka den något!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...