Gå till innehåll

Microsoftkonsult: Skippa Windows 7


Gäst DimensionX

Recommended Posts

Gäst DimensionX

Microsoftkonsult: Skippa Windows 7

Operativsystem Företag som redan gått över till Windows Vista har inget att vinna på att gå vidare till Windows 7. Det anser konsultbolaget Avanade - som till hälften ägs av Microsoft.

Läs resten här.

http://www.idg.se/2.1085/1.224632/microsof...tm_medium=email

Okey, det kan ligga något i det för större företag eftersom det antagligen blir rätt dyrt att byta rubbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med, man har allt att vinna genom att byta från Vista till Windows 7. Att Windows 7 är resurssnålare är ju trevligt men två mycket intressanta funktioner för företag kan endast användas i samband Server 2008 R2. Om man redan kör Vista innebär det att alla applikationer och hårdvara kommer att fungera rakt av i Windows 7. Därmed slipper man det merarbete en flytt från XP till Windows Vista/7 innebär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Håller inte med, man har allt att vinna genom att byta från Vista till Windows 7. Att Windows 7 är resurssnålare är ju trevligt men två mycket intressanta funktioner för företag kan endast användas i samband Server 2008 R2. Om man redan kör Vista innebär det att alla applikationer och hårdvara kommer att fungera rakt av i Windows 7. Därmed slipper man det merarbete en flytt från XP till Windows Vista/7 innebär.

Stenis, inte ofta jag säger det här eftersom vi brukar ha lite olika meningar du och jag.

Men, det låter faktiskt logisk det du säger.

Sen är du lite mer insatt än vad jag är.

Det köper jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

W7 har jag för mig läst är förbättring av Vista, de flesta buggar fixade, bättre prestanda osv. så jag ser ingen orsak heller riktigt att inte byta. Själv kommer jag dock fortsätta köra Vista ett tag till. Tills en skarp W7 version åtminstone kommit ut. Körde beta ett tag för testa men avinstallerade det ganska snabbt efter upptäckten med at de tagit bort klassiska menyn. Jag hoppas de lägger tillbaka menyn för annars vetefan om jag kommer gå över till W7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gamla tråden, då förstår jag bättre vad du menar :) Startmenyn i Vista och Windows 7 skulle jag vilja påstå handlar väldigt lite om program och mer om att hitta dokument, filer, e-post, kontrollpaneler och framför allt stämmer detta in på Windows 7. Där är tanken att man samlar de program man använder oftast längst ner i aktivitetsfältet och helt slipper använda Startmenyn. Jag tycker du ska prova det i alla fall och ge det en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vist har Avanade en bra poäng, att byta OS för ett företag är inte bara en ekonomisk kalkyl, men påverkar utan tvekan sekundära system också och om man nu har konverterat till Vista, fått allt på plats och det fungerar, skal där i mina ögon rätt tunga argument till för att rättfärdiga ett byte.

Personligen är jag helnöjd med Vista där har presterat bra och faktisk varit kompatibelt med all min perifera hardware, att sen Vista går som tåget efterhand jag har fått systemet trimmat in och jag faktisk aldrig har problem överhuvudet, motiverar inte mig att investera i Windows 7, om inte jag kommer att köpa någon ny dator var 7'an följer med native.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...