Gå till innehåll

HP 510


PCGuiden

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Processor

Processor: Intel Pentium M 770 / 2.13 GHz

Databusshastighet: 533 MHz

Kretstyp: Mobile Intel 915GM Express

Cacheminne

Typ: L2-cache

Installerad storlek: 2 MB

Ram

Installerad storlek: 512 MB / 1 GB (max)

Teknik: DDR2 SDRAM - 533 MHz

Formfaktor: SO DIMM 200-pin

Konfigurationsegenskaper: 1 x 512 MB

Lagring

Hårddisk: 60 GB - 5400 rpm

Video

Grafikprocessor/tillverkare: Intel GMA 900

Videominne: Dynamic Video Memory Technology 3.0

Ljud

Ljudutgång: Ljudkort

Standarder som följs: Sound Blaster Pro

Ingångsanordning/-ar

Typ: Tangentbord, pekplatta...

Har en HP g5050 laptop och försökte med mer än 2GB men gick inte. datorn startade inte ens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju helt klart vad operativsystemet har för systemkrav i minimum. Det är ju en bra processor i datorn 2.13 GHz, min har bara 1.6Ghz och sedan 2GB i ram. Tror att din latop skulle arbeta som min ugefär

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast ditt grafikkort verkar inte vara den bästa.

Graffen i en HP510 är helt okej och för att sätta i mer minne tar du bara bort locket undertill och trycker dit två likadana 1Gb minnesmoduler. Jag har själv haft en innan jag skaffade min Packard Bell. Det är en bra maskin, men den har Celeron CPU så glöm W7 på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Graffen i en HP510 är helt okej och för att sätta i mer minne tar du bara bort locket undertill och trycker dit två likadana 1Gb minnesmoduler. Jag har själv haft en innan jag skaffade min Packard Bell. Det är en bra maskin, men den har Celeron CPU så glöm W7 på den.

Itel Celeron M har jag på min och w7 funkar bra, bättre än vista ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CyphoX... du specade ju datorn i ditt första svar. Det står MAX 1gb RAM... misstänker att det inte stämmer?

Ja, men enligt Wheninrome kan man trycka in 2 st likadana minnesmoduler på 1GB.

Enligt mig så funkar det inte. Det har inte funkat att trycka in mer än 2GB på min laptop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade specen på HP:s hemsida... moderkortet stödjer upp till 1gb DDR2... Har någon lyckats med mer minne så ligger där troligtvis en BIOS-uppgradering innan. Kollade alla olika modeller på HP 510 och ingen har stöd för mer än 1 gb.

http://h18000.www1.hp.com/products/quicksp...v/12634_div.PDF

Pdf spec på datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men enligt Wheninrome kan man trycka in 2 st likadana minnesmoduler på 1GB.

Enligt mig så funkar det inte. Det har inte funkat att trycka in mer än 2GB på min laptop

Det är sannerligen märkligt om det inte skulle fungera eftersom jag fick med en extra Gb till min HP510 då jag köpte den. Skruvade bort plattan undertill och pluttade in andra modulen o sen gick den som ett skott. Dock var det helt andra orsaker till att jag bytte dator. Specen ovan verkar vara för den äldre av HP´s 510:or, dvs den som hade en CPU på 1.4 GHz. Jag hade den snabbare på 2.3 eller vad den nu låg på och på den fick man in 2 Gb utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sannerligen märkligt om det inte skulle fungera eftersom jag fick med en extra Gb till min HP510 då jag köpte den. Skruvade bort plattan undertill och pluttade in andra modulen o sen gick den som ett skott. Dock var det helt andra orsaker till att jag bytte dator. Specen ovan verkar vara för den äldre av HP´s 510:or, dvs den som hade en CPU på 1.4 GHz. Jag hade den snabbare på 2.3 eller vad den nu låg på och på den fick man in 2 Gb utan problem.

Nja om du ser på specen ovan så är det för den som har 2.13GHz, men det kanske är som Manneman säger att det kanske finns en Biosuppgradering somfixar till att man får in en till 1Gb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till sist grafikdrivrutinerna till denna vill W7 update inte finna. Någon som vet var det finns grafikdrivrutiner till denna burken?

Fattar inte vilken version jag skall använda

Kan det vara så att det är ett ATI - Catalyst drivrutin som skall användas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till sist grafikdrivrutinerna till denna vill W7 update inte finna. Någon som vet var det finns grafikdrivrutiner till denna burken?

Fattar inte vilken version jag skall använda

Kör dem som passar till Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...