Gå till innehåll

Drivrutiner till vista laptop med XP


arnada

Recommended Posts

Tjena!

Jag har en Packard Bell EASYNOTE MX52-B-702NCD som kom med Vista installerat på den. Nu så ville jag arbeta smidigt och snabbt med denna maskinen så jag formaterade den och slängde in XP på den.

Men nu har jag inga drivrutiner alls till maskinen, hittade drivrutiner här:

Drivers

Men dessa är för Vista, tänkte ge mig på att försöka installera dessa drivrutiner på min XP maskin men alla drivrutiner ger följande fel:

"this program requires Windows NT version 6.0.6000 or later"

Tänkte då att en google sökning om hur man kunde plocka fram filerna / ta bort OS checken sen skulle ju allt fungera om det hade varit en MSI installer. Det är en EXE installer så jag är helt fast just nu.

Några förslag? (vill helst inte gå tillbaka till Vista eller Windows 7 beta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tusen tack morno :)

Ljudet fungerar nu och XP har själv installerat drivers för CAM och Trådbundet nätverk.

Wlan, grafik är de som är kvar :)

Hej!

Verkar som du har ett Ati readon xpress 1200 i din dator så catalyst 9.4 bör kunna funka.

sen tror jag att ditt wlan är ett AzureWave AW-GE780 och jag hittade inga direkt nya drivare till det men länken här kan kanske vara något ----> http://www.azwave.com/Support_Utility-1.asp .

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade de grafik drivrutinerna innan men de stod att den inte hitta någon kompatibel maskinvara :/

Sökte även på det trådlösa och hittade något jag drog hem (var inte alls till min dator) men de funkade visst :P Så nu har jag trådlöst också...

Detta saknas för vara mer exakt nu:

Basstyrenhet (finns med 2 ggr i enhetshanteraren)

SM-Busstyrenhet

Videostyrenhet

Tusen tack för de svar jag fått såhär långt :)

[edit]

Hatar verkligen att Ati och nvidia inte slänger ut drivers till bärbara datorer... nvidia har börjat lite smått har jag för mej men ati ligger fortfarande efter... Men ska testa catalyst nu :)

[edit2]

Not supported plz contact... :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikdrivrutinerna var lite knepigare men det löste sig;

Laddade hem Modtool från Mobility modders och moddade de vanliga catalyst drivrutinerna sen gick de installera som vanligt.

Rekommenderar programmet till alla laptop nissar ;D Finns både till Ait och nvidia och man behöver inte va nått geni för att modda. Instruktionerna består av 7 steg :)

http://www.driverheaven.net/modtool.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Catalyst 9.3 borde fungera: http://support.amd.com/us/gpudownload/wind...mp;lang=English

Kan hända att det är denna du behöver ( http://download1.msi.com/files/downloads/d...xp_vr610_nb.zip

Ditt chipset verkar iaf vara: The mobile version of the chipset is the M690V chipset (codenamed RS690MC).

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

catalyst för mobile radeon fungerade ej på laptopen och de vanliga funka inte heller... Men allt funkar nu efter kört modtool :)

Som sagt, nu är det bara

Basstyrenhet (finns med 2 ggr i enhetshanteraren)

SM-Busstyrenhet

...kvar :P inte lika lätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

catalyst för mobile radeon fungerade ej på laptopen och de vanliga funka inte heller... Men allt funkar nu efter kört modtool :)

Som sagt, nu är det bara

Basstyrenhet (finns med 2 ggr i enhetshanteraren)

SM-Busstyrenhet

...kvar :P inte lika lätt

Modtool e altså inget strunt.. funkar det som när man moddar .inf filen till Nvidia drivarna eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modtool e altså inget strunt.. funkar det som när man moddar .inf filen till Nvidia drivarna eller?

ingen aning faktiskt, men modtool finns för både ati och nvidia... Det jag gjorde var att ladda hem de senaste catalysten och tryckte igång installern som packade upp filerna på C:\ati...

Sedan avbröt jag installationen och startade modtool och pekade den mot c:\ati... mappen och tryckte på Modify... Efter jag gjort detta så var det bara att installera driversen... Inga fel som att inget ati chip hittades osv...

Tusen tack morno :) Nu verkar datorn fungera som den ska... testade att spela lite wc3 på den och de gick hur bra som helst med allt på high... Ska även testa om Left 4 dead fungerar, funkade inte så bra i W7 eller Vista men kanske flyter på bättre i XP... återigen, tusen tack :) :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glad att jag kunde vara till hjälp :D klurit det där med Vista data men man vill ha XP, men drivisarna finns bara i Vista.. knepigt. jag har en laptop som var vista på den men mina drivisar hittade jag på en gång för att det har funnits samma datorer fast med XP i dom.. hadde tur där.

jag är glad att allt löste sig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glad att jag kunde vara till hjälp :D klurit det där med Vista data men man vill ha XP, men drivisarna finns bara i Vista.. knepigt. jag har en laptop som var vista på den men mina drivisar hittade jag på en gång för att det har funnits samma datorer fast med XP i dom.. hadde tur där.

jag är glad att allt löste sig :D

Precis och jag tycker inte Vista eller W7 alls är dåliga men om nu företagen ska trycka in Vista på datorer som egentligen inte är byggda för de så håller jag mig till XP :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...