nissenisse Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Hejsan alla, tänkte uppgradera mitt bios, jag har varit på min tillverkares hemsida Asrock, och hämtat hem en exe. fil och en fil med bios, namnet. Nu säger de att man ska lägga in dessa på en cd-skiva, men man ska göra den startbar? Och jag undrar hur får man denna cd-skiva startbar?,,,, jag har cdburnerxp, s brännarprogram Jag förstår inte hur man ska göra, Finns det något annat brännarprogram där det är enklare. Tacksam för hjälp, MvH Nybörjare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Hallå.. Du har inte lekt med tanken att uppdatera bios live i windows? Bra mkt enklare men kanske en aningens riskabelt. Kolla på Asrock's hemsida och se om det finns den möjligheten. Edit. Vilket moderkort gäller det ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 uppdatera bios live i Windows, vet ej hur man gör det heller.? Moderkortet, heter AliveNF5-eSATA2+, har varit där och läst och tagit hem nya BIOS. Men förstår inte hur man gör? Nybörjare, är ju inte så bra på ENG heller, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 Alltså att "göra en skiva startbar" är en väldigt usel förklaring. För att köra exe-filer måste du ha en kärna med minneshantering och drivrutiner och hela baletten, den som har skrivit instruktionerna har nog nog rökat på en del... Jag uppdaterade mitt bios från windows och det var bara att köra igång ett vanligt program och trycka på en knapp sen var det klart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted April 29, 2009 Share Posted April 29, 2009 hej igen. här på asrocks hemsida hittar jag en bios update för ditt kort som går att uppdatera från windows. Länk: http://europe.asrock.com/mb/download.asp?M...T=B&ID=1716 Lycka till. // Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nissenisse Posted April 29, 2009 Author Share Posted April 29, 2009 Tackar för era svar Stort tack till Snoffa Den länken var klockren. Fungerade kanonfint, nu är det uppdaterat och klart Tackar MvH Nybörjaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts