Gå till innehåll

Flikar i IE8


frederik

Recommended Posts

Jag har laddat ned Windows 7-rc / 64 bit och allt är bara ok nästan, jag har bara ett litet, men ack så trilsk problem med IE8; hur får jag denna utmärkta browser att öppna en ny länk (från favoriter ex) i en ny flik bredvid en annan?

Problemet är egentligen rätt stort då jag ofta vill ha ett antal olika tidningar eller bloggar öppna samtidigt och kunna växla mellan mina tabbar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I favoriter ploppar det upp en liten blå pil vid sidan om länken, tryck på den så öppnas den brevid de andra flikarna eller använda CTRL och klicka på länken.

När det gäller direkt på webbsidor så kan man CTRL + klick där också. Eller högerklicka -> Open in new tab om man tycker det är smidigare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I favoriter ploppar det upp en liten blå pil vid sidan om länken, tryck på den så öppnas den brevid de andra flikarna eller använda CTRL och klicka på länken.

När det gäller direkt på webbsidor så kan man CTRL + klick där också. Eller högerklicka -> Open in new tab om man tycker det är smidigare ;)

Oj då, den pilen hade jag missat... Tack för tipset ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, den pilen hade jag missat... Tack för tipset ;-)

Kan nämnas att om du sparar som startsida med ett antal flikar öppna så öppnar sig alla dessa flikar när du startar webblsäaren. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...