marre189 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 ska köra ett sepl på datorn, men det går inte. det kommer upp ett meddelande som säger att jag har för lite systemminne. Hur frigör man det minnet? Tacksam för svar. Har en 2 gHz dator, AMD Athlon 64 X2 3 gig ram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mimar Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 ska köra ett sepl på datorn, men det går inte.det kommer upp ett meddelande som säger att jag har för lite systemminne. Hur frigör man det minnet? Tacksam för svar. Har en 2 gHz dator, AMD Athlon 64 X2 3 gig ram. Är du säker på att det står systemminne och inte videominne? Tycker 3 GB borde räcka gott och väl för att spela ett spel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Öppna aktivitetshanteraren (control+alt+delete, tror jag) och under fliken processer kan du sortera dem efter minnesanvändning och då stänga de som tar mycket minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drumble Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 ska köra ett sepl på datorn, men det går inte.det kommer upp ett meddelande som säger att jag har för lite systemminne. Hur frigör man det minnet? Tacksam för svar. Har en 2 gHz dator, AMD Athlon 64 X2 3 gig ram. Du kan även testa CCleaner som du finner här: http://www.ccleaner.com/ Med programmet rensar du hela ditt system på allt onödigt, tillfälliga internetfiler, och annat som tar upp onödig plats på hårdisken. Du kan även rensa registret med CCleaner. När du utfört dessa moment, kommer du märka att din dator blivit en aning snabbare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts