catzon Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Sökfönsttret uppe till höger, till höger om adressfältet, i IE7 borta hur får man tillbaka det? En dag när jag startade datorn som vanligt var det borta. Inget konstigt hände när jag stängde av datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 (edited) Sökfönsttret uppe till höger, till höger om adressfältet, i IE7 borta hur får man tillbaka det?En dag när jag startade datorn som vanligt var det borta. Inget konstigt hände när jag stängde av datorn. Ett utmärkt tillfälle att uppgradera till Internet Explorer 8! Om du absolut inte vill uppgradera, kan du prova med följande registerfil... den tar bort ett hack som du eller något tweak-program troligen har gjort tidigare. Dubbelklicka på filen och godkänn ändringen! Internet Explorer avstängd under tiden! RestoreSearchBoxIE.reg Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Infodelivery\Restrictions] "NoSearchBox"=- [HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Infodelivery\Restrictions] "NoSearchBox"=- Edit: Såg att hacket även kan göras på användarnivå, så jag har utökat koden och bytt ut den bifogade filen! Edited May 8, 2009 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
catzon Posted May 8, 2009 Author Share Posted May 8, 2009 Tackar skall prova med det. Hur är det i IE8 då, finns sökfönstret då precis som i IE7? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 Hur är det i IE8 då, finns sökfönstret då precis som i IE7? Ja! http://www.microsoft.com/windows/Internet-...er/default.aspx Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts