Gå till innehåll

Sökfönster i IE7 borta hur får man tillbaka det?


catzon

Recommended Posts

Sökfönsttret uppe till höger, till höger om adressfältet, i IE7 borta hur får man tillbaka det?

En dag när jag startade datorn som vanligt var det borta. Inget konstigt hände när jag stängde av datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Sökfönsttret uppe till höger, till höger om adressfältet, i IE7 borta hur får man tillbaka det?

En dag när jag startade datorn som vanligt var det borta. Inget konstigt hände när jag stängde av datorn.

Ett utmärkt tillfälle att uppgradera till Internet Explorer 8!

Om du absolut inte vill uppgradera, kan du prova med följande registerfil... den tar bort ett hack som du eller något tweak-program troligen har gjort tidigare. ;) Dubbelklicka på filen och godkänn ändringen! Internet Explorer avstängd under tiden!

RestoreSearchBoxIE.reg

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Infodelivery\Restrictions]
"NoSearchBox"=-

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Infodelivery\Restrictions]
"NoSearchBox"=-

Edit:

Såg att hacket även kan göras på användarnivå, så jag har utökat koden och bytt ut den bifogade filen!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...