Gå till innehåll

uTorrent + Streama= Krasch


Recommended Posts

Jag har fått ett problem. Kör med Vista.

Internet dör om jag kör uTorrent och streamar något samtidigt. Spelar ingen roll om jag kör Sopcast, TVU eller direkt från websidor i Media Player.

Streamen och uTorrent funkar som dom ska men jag kan inte gå in på några sidor och jag loggas ut från MSN.

Allt funkar som det ska om jag bara streamar eller bara kör uTorrent.

Jag har öppnat för båda i brandväggen och i NOD32.

Jag hade tidigare samma problem när jag bara använde uTorrent, men det lyckades jag lösa. Men nu när jag börjat streama dök detta upp.

Någon som har några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått ett problem. Kör med Vista.

Internet dör om jag kör uTorrent och streamar något samtidigt. Spelar ingen roll om jag kör Sopcast, TVU eller direkt från websidor i Media Player.

Streamen och uTorrent funkar som dom ska men jag kan inte gå in på några sidor och jag loggas ut från MSN.

Allt funkar som det ska om jag bara streamar eller bara kör uTorrent.

Jag har öppnat för båda i brandväggen och i NOD32.

Jag hade tidigare samma problem när jag bara använde uTorrent, men det lyckades jag lösa. Men nu när jag börjat streama dök detta upp.

Någon som har några bra tips?

Kan det vara en portkonflikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller kanske din ISP har satt en spärr.. jag kör med PeerGuardian 2. blockar alla som folk har rapporterat som folk har blivit tagna på eller fårr virus från etc.. bra program enligt mig skyggar mig från "blinda" attacker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...