DAson Posted May 10, 2009 Share Posted May 10, 2009 Jag skulle installera Quake 4 i fredags som va men vad hände då jo jag kör ju Windows 7 RC Build 7100 så då tänkte jag installera Quake 4. Men jag hann inte göra det för det dök upp ett fel skulle stänga en dialogruta till och så fick jag en blåskärm. Kan det bara så att spelet är för gammalt i XP funkar spelet bra. I Vista funkade inte spelet alls. Quake 4 kom 2005 så det har 4 år på nacken. Hade tänkt och spela det men eftersom det inte gick så får det vara. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LightningStrike Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Du måste installera det med administratörs rättigheter. Annars kommer massa fel rutor upp "Library not registered" när du stängt alla dom kommer "Accsess violation at adress......." Sen ska spelet fungera fint. Jag fick i gång det i Windows 7 RC x64. Om det inte startar så testa med att starta spelet med admin rättigheter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted May 11, 2009 Share Posted May 11, 2009 Ja har spelat Quake 4 på Vista utan några problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts