Gå till innehåll

Acer slipstream & användarkonto


sysk167

Recommended Posts

Jag fick till sist till en s.k slipstreamad installations-image som jag lagt på ett USB-minne med hjälp av instr på denna adress:

http://www.boot-land.net/forums/?showtopic=4900

Jag valde först att med hjälp av nLite skapa en image med SP3 inlagt.

Därefter valde jag alt H) under "3. Making a Bootable USB-Drive with USB_MultiBoot.cmd" för att få NTFS-filsystem på USB'n.

Sedan var det bara att följa instr på adressen ovan.

Men bara ett anv-konto skapas & det är ett begränsat konto.

CTRL+ALT+DEL på inloggningsbilden ger W2K-inloggning dvs jag kan skriva anv-namnet själv. Då ska man kunna skriva ex Administratör som användare & det kontot har inget lösenord.

Svaret blir: "Det går inte att logga in på kontot pga begränsningar i kontot. Kontakta Admin för att få hjälp".

Det begränsade kontot kan man inte heller utöka till Admins rättigheter.

Moment 22 alltså

Någon som har ett tips?

Går det att koppla in en DVD med USB & boota från XP-skivan direkt till en sån här liten Netbook? (Acer Aspire One)

Jag har nämligen en sådan DVD liggandes & funderar på om jag kan slipstreama en vanlig skiva & köra fr den?

Alla galna förslag emottages

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta mig tusan du hade rätt. Jag som försökt flera dgr med att skapa en bootbar USB & delvis lyckats men inte helt. Jag testade även detta med usb-ansl DVD, men då hade jag en skadad skiva.

Mången tack för tipset (eller tron på?) att det skulle funka med usb-ansl DVD.

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...