Gå till innehåll

Varning i loggboken


Belsebub

Recommended Posts

Som det ser ut i loggboken på min laptop har jag en massa varningar med uppstart och avstängning. Jag vet inte riktigt hur jag ska fixa eller vad ska jag fixa för att slippa dessa varningsmeddelanden. Någon som vet vad felet är? Jag har inte märkt att det skulle vara något speciellt fel förens jag kollade i loggen nu.

post-3195-1243195832_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...&hl=loggbok - finns lite om man gör sökning på " loggbok " Belsebub ,

men kontentan är att om datorn fungerar som den skall så behöver vi inte bry oss om varningarna,

efter sp 1 kom varning i loggboken som finns fix för på microsoft men det

innebär bara att varningen försvinner från loggboken inte att något fel åtgärdas,

jag gav mej den på att få en ren loggbok isynnerhet som jag såg att

filer plockades bort för virusskyddet och i säkerhetscentret sägs att inget virusskydd är installerat,

så jag började med att googla på varje fel antingen

genom felnr eller kopia på felmeddelandet som jag klistrade in på google, till sist ringde jag F-secure och fick veta att det har ingen betydelse att det

står i loggbok att filer plockas bort/att inget virusskydd finns enligt säkerhetscentret.,

Lyckades få en nästan ren loggbok och höll sej ända tills jag var tvungen göra en nyinstallation på grund av virus

efter installationen (ta bort/ ny ) så var loggboken exakt som då jag började försöka rensa, så nu har jag resignerat och låter loggboken se ut som den vill, Om datorn börjar bete sej konstigt så först kolla loggbok och sen googla eller söka här i

sökfältet/sen fråga här, kolla loggbok men inte bry sej om inte datorn beter sej konstigt

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
http://www.alltomxp.se/forum/index.php?sho...&hl=loggbok - finns lite om man gör sökning på " loggbok " Belsebub ,

men kontentan är att om datorn fungerar som den skall så behöver vi inte bry oss om varningarna,

efter sp 1 kom varning i loggboken som finns fix för på microsoft men det

innebär bara att varningen försvinner från loggboken inte att något fel åtgärdas,

jag gav mej den på att få en ren loggbok isynnerhet som jag såg att

filer plockades bort för virusskyddet och i säkerhetscentret sägs att inget virusskydd är installerat,

så jag började med att googla på varje fel antingen

genom felnr eller kopia på felmeddelandet som jag klistrade in på google, till sist ringde jag F-secure och fick veta att det har ingen betydelse att det

står i loggbok att filer plockas bort/att inget virusskydd finns enligt säkerhetscentret.,

Lyckades få en nästan ren loggbok och höll sej ända tills jag var tvungen göra en nyinstallation på grund av virus

efter installationen (ta bort/ ny ) så var loggboken exakt som då jag började försöka rensa, så nu har jag resignerat och låter loggboken se ut som den vill, Om datorn börjar bete sej konstigt så först kolla loggbok och sen googla eller söka här i

sökfältet/sen fråga här, kolla loggbok men inte bry sej om inte datorn beter sej konstigt

.

OK ska kika runt lite då. Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...