Gå till innehåll

Windows 7 och Malwarebytes' Anti-Malware


DAson

Recommended Posts

Har upptäckt att Malwarebytes' Anti-Malware inte funkar så bra i Windows 7 RC. Såg efter 9 minuters skanning av C-disken att programmet slutade att fungera jag klickade på programfönstret och så stod det uppe i vänstra kanten (Svarar inte). Är det någon mer som fått samma problem som jag med Malwarebytes' Anti-Malware i Windows 7 RC? Ska man köra det i kompatibilitetsläge eller låta vara som det är.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Har upptäckt att Malwarebytes' Anti-Malware inte funkar så bra i Windows 7 RC. Såg efter 9 minuters skanning av C-disken att programmet slutade att fungera jag klickade på programfönstret och så stod det uppe i vänstra kanten (Svarar inte). Är det någon mer som fått samma problem som jag med Malwarebytes' Anti-Malware i Windows 7 RC? Ska man köra det i kompatibilitetsläge eller låta vara som det är.

//DAson

Jag kör med full version av Malwarebytes' Anti-Malware och det fungerar klockrent.

Kör du snabbskann eller är det den fullständiga skannen som den hakar upp sig?

Kan du se vilken fil den är på när frysningen sker??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör en normalskanning med Malwarebytes' Anti-Malware och jag har inte fullversionen som du har. Jag kan kolla sen vad den hakar upp sig på vid skanning av C-disken. Återkommer med mer info om det!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte igång en normal skanning av C-disken och den hänger upp sig vid en stor fil och jag bifogar en bild på hur det ser ut när programmet Malwarebytes´ Anti-Malware (Svarar inte) syns bilden liksom fryser eller nåt sånt. Finns det nåt annat bra program mot Malware eller är detta program som skannar efter sånt!

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Satte igång en normal skanning av C-disken och den hänger upp sig vid en stor fil och jag bifogar en bild på hur det ser ut när programmet Malwarebytes´ Anti-Malware (Svarar inte) syns bilden liksom fryser eller nåt sånt. Finns det nåt annat bra program mot Malware eller är detta program som skannar efter sånt!

//DAson

Det verkar vara någon fil i TEMP mappen. Gå till START och KÖR och skriv in %TEMP%. Deleta alla filer i temp-mappen.

Kör en skanning o kolla hur det går :)

Lycka till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadar inte att köra en sväng med CCleaner eller liknande innan man drar igång en skanning. Onödigt att skanna tempfiler, internetfiler, papperskorg… Bättre att slänga det, så tar skanningen kortare tid. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Skadar inte att köra en sväng med CCleaner eller liknande innan man drar igång en skanning. Onödigt att skanna tempfiler, internetfiler, papperskorg Bättre att slänga det, så tar skanningen kortare tid. ;)

Stämmer bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...