Gå till innehåll

2 problem


burger

Recommended Posts

Hej igen

Nytt försök att få hjälp.

I söndags fick jag det på 5 blanka sekunder :rolleyes:

1:a problemet:

Skulle hjälpa en kompis att maila en del foton. Kör via Outlook. Filen är på 101 MB.

Det går inte att skicka. Ligger kvar i Utkorgen. Allt rörande skicka/ta emot är så jävla segt p g a att programmet försöker skicka iväg det varje gång.

Troligen är filen för stor. Har försökt att deleta mailet. Men det går inte. Svar: Överföringen av meddelandet har redan påbörjats.

Någon som har tips på att få bort mailet?

2:a problemet:

Min LapTop, också med Vista, har jag inte använt på ett par månader. Igår skulle jag starta den. Men den accepterar inte mitt lösenord (säker på att det är rätt ;) ).

Hur kan man lösa detta?

Tacksam för all hjälp.

Burger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem nr.1

Starta Outlook och gå till Arkiv, och tryck på "Arbeta offline"! På så sätt skall programmet sluta att försöka skicka mailet. Sen går du till "utkorgen" och antingen flyttar mailet till en annan mapp där du kan redigera, eller tar bort det helt! Max storlek på bifogade filer är 50MB!

Får du felmeddelanden under operationen så avsluta Outlook helt, och starta igen, samt upprepa proceduren!

Du måste avslutningsvis ta bort bocken för "Arbeta offline", för att kunna skicka/ta emot mail igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...