Gå till innehåll

kommer ej åt XP


petbir

Recommended Posts

Hej

Har lite panik. Kan någon hjälpa mig. jag har bilder på min Hårddisk som jag vill komma åt. Problemet är att jag inte kommer in i XP

går inte starta i felsäkert läge stänger av hela tiden VAD GÖRA ??????

/petbir

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du några felmeddelanden? ...i så fall vad?

Har du provat några fler alternativ på bootmenyn? Prova t.ex det rödmarkerade alternativet på min bild!

Stängs datorn verkligen av, eller startar den om? Om den startar om kan du stänga av automatisk omstart, enligt gul markering på min bild. På så sätt får du förhoppningsvis fram en blåskärm med något felmeddelande!

post-1936-1244188354_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du några felmeddelanden? ...i så fall vad?

Har du provat några fler alternativ på bootmenyn? Prova t.ex det rödmarkerade alternativet på min bild!

Stängs datorn verkligen av, eller startar den om? Om den startar om kan du stänga av automatisk omstart, enligt gul markering på min bild. På så sätt får du förhoppningsvis fram en blåskärm med något felmeddelande!

post-1936-1244188354_thumb.png

kommer ej så långt datorn stängs av

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det går att boota från cd, så är ett alternativ att boota på en Linux LiveCD och därifrån kopiera viktiga filer till någon annan disk, och sedan försöka reparera med hjälp av XP-skivan. Eller att försöka reparera direkt, utan att backa upp. Ett annat alternativ är att koppla hårddisken till en annan dator, och där föra över dom filer som skall sparas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det går att boota från cd, så är ett alternativ att boota på en Linux LiveCD och därifrån kopiera viktiga filer till någon annan disk, och sedan försöka reparera med hjälp av XP-skivan. Eller att försöka reparera direkt, utan att backa upp. Ett annat alternativ är att koppla hårddisken till en annan dator, och där föra över dom filer som skall sparas!

Precis vad jag sa att hon skiulle göra med en extern dator , ville först kolla om ni har ngra andra förslag

TACK FÖR HJÄLPEN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...