Gå till innehåll

Recommended Posts

När jag läste om NIS 2009 tyckte jag det stod att Norton hade en ny typ av genomsökning så det skulle gå mycket fortare. Har någon märk av detta? Jag tycker det fortfarande tar otroligt lång tid att söka igenom datorn. Flera timmar, eller en hel dag är kanske mer rättare sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag läste om NIS 2009 tyckte jag det stod att Norton hade en ny typ av genomsökning så det skulle gå mycket fortare. Har någon märk av detta? Jag tycker det fortfarande tar otroligt lång tid att söka igenom datorn. Flera timmar, eller en hel dag är kanske mer rättare sagt.

inte vad jag har märkt...men i vista går det något fortare. Med andra ord jag tycker det går rätt fort.

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999

Jag vet inte något som jag kan jämföra med men för mig tar det 3,5 timme

3 x 250 GB hårddiskar med c:a 750 000 filer

Detta är i Win XP med SP3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort som du ska göra från början dvs klickat på Norton Insight & fått de filer som går att klassa som säkra verifierade?

Det tar max 2 minuter & sedan gör Norton som så att det hoppar över dessa filer vid virusskanning. Skanningen går därigenom betydligt fortare än vanligt. Upp till 50% snabbare enl vissa tester.

Norton Insight hittar du på vänster sida i själva huvud-pgmt...

Gådd lökk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton Insight?? Tala om att gömma undan den knappen. Varför är den inte blad alla de övriga inställningarna. Nu är den varjefall tryckt på och tack till sysk 137 som påtalad att den fanns.

Efter att jag tryckt på den lilla knappen tyckte Norton att min dator var säker till 30 %.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst yassin_2999
Norton Insight?? Tala om att gömma undan den knappen. Varför är den inte blad alla de övriga inställningarna. Nu är den varjefall tryckt på och tack till sysk 137 som påtalad att den fanns.

Efter att jag tryckt på den lilla knappen tyckte Norton att min dator var säker till 30 %.

Norton Insight ska man ta med rätt så stor nypa salt.

Den kan säga helt fel saker, t.ex Logitechs "Setpoint" varnar den att den känner inte till det, och kan vara virus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton insight bedömer mycket mindre filer som säkra i XP än Vista därför går genomsökningen saktare.

Varför bedöms då filer säkrare i Vista ja det beror nog på UAC.

Vista är också därigenom säkrare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min burk med XP har jag som mest kommit upp 37% pålitliga & resten får "Sökning behövs".

Håller helt med om att Norton klassar en hel del filer som osäkra som jag tycker borde vara hur säkra som helst. T.ex Personal som är pgmt för

e-signering på banken & hemtankat från banken. Det borde verkligen vara säkert men...

Hur som helst så har NIS funnit en del pålitliga filer som den skippar & "alla bidrag för en snabbare burk på vilket sätt det nu än må vara, emottages tacksamt"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I inställningar under datorinställningar finns något som heter sök i prestandaprofiler. Där kan man tydligen ändra lite på pålitligheten men jag har ännu inte själv prövat att ändra här. Kanske någon annan har och kan rapportera vad resultatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

ni meranr inte att ni utför en viruskoll medans ni är i behov av datorn?... det går te.x att köra på natten och dom filerna som den hittar som osäkra/virus kan man ta ställning till när man vaknar.

Jag vill iaf inte att antiviruset ska köra en genomsökning mer än den som alltid ligger aktiv (realtime) vill jag söka igenom datorn så görs det när jag sover eller inte är hemma. så jag störs inte av om det nu tar 3.5/5/7 timmar

men men, alla är vi olika i vår herres hage

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...