Gå till innehåll

Comodo är inne o tafsar på den andra datorn.


Recommended Posts

Kom upp ballongmed från Comodo att shutdown.exe inte känns igen och bör skickas för koll och enda felet är att shutdown.exe finns endast i andra datorn och jag borde inte klickat ja på connection mellan datorerna men trodde det behövdes för att nätet skulle fungera felfritt, datorerna är kopplade modem/ router och Comodo finns även i andra datorn.

behöver jag göra något åt detta ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shutdown.exe finns endast i andra datorn

Vad är det för system som inte har shutdown.exe? :unsure: Skall finnas i C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe

Att shutdown.exe inte känns igen är också överraskande. Skall kännas igen som ett program från Microsoft Windows Component Publisher, om den inte är skadad eller modifierad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för system som inte har shutdown.exe? :unsure: Skall finnas i C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe

Att shutdown.exe inte känns igen är också överraskande. Skall kännas igen som ett program från Microsoft Windows Component Publisher, om den inte är skadad eller modifierad.

Har haft Comodo sen 14/5 på nya-----gamla datorn fick Comodo 7/6 och efter jag tryckt ja på connection så satte jag på skanning på kvällen nya datorn och slutade aldrig skanna så efter 2 tim så försökte jag pausa skanningen men det var helt låst, kunde inte göra annat än stänga av på burken.

sen igår så gjorde jag avstängningsknapp gamla datorn på skrivbordet ( shutdown. exe ) och tog då inte lång

stund innan Comodo reagerade på nya. Comodo funkar på gamla även skanning som är snabb och den är inte inne på nya (än)

Tänker nu dra ur alla kablar modem/router och stänga av datorerna till ikväll för nu kom lilla flickan som jag skall vara barnvakt för idag.

Vid start igen så svarar jag nej på connection eller ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplade ihop router/modem igen och satte på gamla datorn, när med kom om uppdateras/har uppdaterast så kom jag ihåg igår kväll då detta med kom säkert 3-4 ggr ( uppdateras/uppdaterad ) från Comodo och kom då ihåg att det går nollställa connection om kablar till nätverk kopplas ifrån ett tag,

nya datorn igång sen 20 min och allt verkar okey. Känns dumt fråga men detta har väl inget att göra med att jag ladda ner Comodo till usb-minne och har använt samma installationsfil till båda datorer ???

öppnade Comodo på båda datorer och grön stapel för svocht.exe (normalt) men även röd stapel under för svoscht.exe (ursäkta stavfel )

Fråga: varför röd stapel på program som är ute på nätet ?

Fråga: igår vid skanning så efter en stund stack 2 program ut på nätet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kopplade ihop router/modem igen och satte på gamla datorn, när med kom om uppdateras/har uppdaterast så kom jag ihåg igår kväll då detta med kom säkert 3-4 ggr ( uppdateras/uppdaterad ) från Comodo och kom då ihåg att det går nollställa connection om kablar till nätverk kopplas ifrån ett tag,

nya datorn igång sen 20 min och allt verkar okey. Känns dumt fråga men detta har väl inget att göra med att jag ladda ner Comodo till usb-minne och har använt samma installationsfil till båda datorer ???

Databasen uppdateras ofta nu. ;) Du kan använda installationsfilen hur många gånger som helst.

öppnade Comodo på båda datorer och grön stapel för svocht.exe (normalt) men även röd stapel under för svoscht.exe (ursäkta stavfel )

Fråga: varför röd stapel på program som är ute på nätet ?

Rutan Nätverkstrafik visar de 4 på nätverket mest aktiva processerna, i olika färger. ;)

Fråga: igår vid skanning så efter en stund stack 2 program ut på nätet ?

Är frågan vilka två program det var? :rolleyes: Innan skanningen startar söker CIS efter uppdateringar, och då är det cmdagent.exe som ansluter till en uppdateringsserver.

Nätverkstrafik visar inte anslutningar i realtid, utan visningen kan vara fördröjd. Klicka på en av processerna, så öppnas Aktiva anslutningar, som visar alla anslutningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Databasen uppdateras ofta nu. ;) Du kan använda installationsfilen hur många gånger som helst.

Rutan Nätverkstrafik visar de 4 på nätverket mest aktiva processerna, i olika färger. ;)

Är frågan vilka två program det var? :rolleyes: Innan skanningen startar söker CIS efter uppdateringar, och då är det cmdagent.exe som ansluter till en uppdateringsserver.

Nätverkstrafik visar inte anslutningar i realtid, utan visningen kan vara fördröjd. Klicka på en av processerna, så öppnas Aktiva anslutningar, som visar alla anslutningar.

Miljoner tack och här funkar det fortfarande, hjälpte koppla ur modem/router, har inte vågat testa skanna men gör det strax, jag skall gå in på Comodo forum (där jag bara varit för att hämta manager 7) och sen posta frågor där om jag har några ang Comodo ,men tack vare dej så kan frågan stängas nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...