Gå till innehåll

Vill inte förlora studentbilder!


wickedlester

Recommended Posts

*********************************************

2009-06-14:

Tråden är låst då problemet är löst.

Tycker du att den är felaktigt låst, var god kontakta

Malou

*********************************************

Hej allihopa! Nu behöver jag all den hjälp jag kan få!

Gjorde lite updateringar nu på förmiddagen och till min stora förskräckelse (jag har drömt mardrömmar om det här sen i fredags) så vill datorn inte starta. Den bootar om vid konfigurerar updatering 3 av 3 - 0%. Det som gör mig så förbannat orolig är att de över 500 bilderna från min syrras student i fredags ligger på datorn. Jag fick ansvaret att ta kort under hela proceduren och JAG VILL INTE FÖRLORA DEM HÄR BILDERNA!!

Åhh gud hjälp mig, jag var nära att formatera om hela hårddisken när jag satte in Vista recovery skivan från HP, men den hade ju inget systemåterställningsläge vad jag vet så det kom upp "Formaterar hårddisken" och jag sket faan på mig där och tryckte som en idiot på strömknappen!!

Det viktigaste är att jag kommer ur det här problemet med bilderna i behåll, jag skiter i om jag måste blåsa om datorn lr va faan som helst, bara jag kan känna mig trygg o ha dem här jätteviktiga bilderna säkrade/kopierade!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en stationär dator så kan du ju alltid plocka ut hårddisken med bilderna och stoppa den i en annan stationär dator som fungerar så du kan bränna ut bilderna. Sen kan du fundera på hur du ska få ordning på datorn utan att behöva oroa dig för bilderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en stationär dator så kan du ju alltid plocka ut hårddisken med bilderna och stoppa den i en annan stationär dator som fungerar så du kan bränna ut bilderna. Sen kan du fundera på hur du ska få ordning på datorn utan att behöva oroa dig för bilderna.

det är en laptop så det blir svårt, jag kan inte komma åt felsäkert läge lr någonting men jag försöker hitta lösning på hur jag ska kunna säkerhetskopiera bilderna via boot, men eftersom jag måste boota från skiva blir det svårt med hur jag ska kopiera bilderna! Finns det något program där man kan säkerhetskopiera specifika mappar och sedan lägga över det på nått USB-minne lr liknande? Vet inte om Hirens boot CD har något sånt..ska kolla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felsäkert läge

Senast Fungerande konfiguration

Har du testat någon av dessa 2?

jupp försökt med båda, kommer inte ens in i felsäkertläge pga att den där updateringsloopen dyker upp där med, samma gäller senaste fungerande konfiguration.

Läst igenom den MS guiden innan, problemet är att jag fick med HPs system recovery skiva med laptopen, alltså med förinstallerade drivrutiner o hela kittet, då fungerar inte de alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättast måste väl i så fall nästan bli en bootbar cd med ett filhanteringsprogram som kan läsa NTFS och så leta dig fram till c:\windows\winsxs och döpa om pending.xml till något annat och hålla tummarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättast måste väl i så fall nästan bli en bootbar cd med ett filhanteringsprogram som kan läsa NTFS och så leta dig fram till c:\windows\winsxs och döpa om pending.xml till något annat och hålla tummarna :)

nu hittade jag en Vista Boot CD med de funktioner som stod i MS troubleshoot guide. Jag använder Systemåterställningen nu, jag hade som tur va skapat en återställningspunkt innan jag updaterade drivrutinerna ifall något sånt här skulle hända!! Nu håller vi tummarna!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu hittade jag en Vista Boot CD med de funktioner som stod i MS troubleshoot guide. Jag använder Systemåterställningen nu, jag hade som tur va skapat en återställningspunkt innan jag updaterade drivrutinerna ifall något sånt här skulle hända!! Nu håller vi tummarna!!!!!

jag kan meddela att det inte funkade... kör vidare med de andra alternativen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan meddela att det inte funkade... kör vidare med de andra alternativen

säkerhetskopierar bilderna till ett usb minne nu ^^ allt tack vare hirens boot cd med funktionen "Mini Windows XP" :D men jag kommer vara som lugnast när jag har filerna på skiva. Tack alla som har hjälpt mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säkerhetskopierar bilderna till ett usb minne nu ^^ allt tack vare hirens boot cd med funktionen "Mini Windows XP" :D men jag kommer vara som lugnast när jag har filerna på skiva. Tack alla som har hjälpt mig :)

Så nu har jag fixat bilderna på en skiva :D pjuuh! jag kommer aldrig berätta det här för morsan, hon hade blivit galen! :P Nu är det bara min tur att ta studenten :)

Tack för all hjälp o rådgivning och ha en skön semester får man väll säga!

/W

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...