Gå till innehåll

ingen IE 8 i W7?


Ado

Recommended Posts

Har läst på flera sidor nu något att Windows 7 inte kommer lanseras med IE8 osv.

Men jag förstår inte varför Microsoft inte får ha IE8 på sitt eget operativsystem?

Om någon kunde förklara för mig varför det är så vore det snällt..

tack på förhand Ado

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst på flera sidor nu något att Windows 7 inte kommer lanseras med IE8 osv.

Men jag förstår inte varför Microsoft inte får ha IE8 på sitt eget operativsystem?

Om någon kunde förklara för mig varför det är så vore det snällt..

tack på förhand Ado

i Europa kommer inte windows 7 skeppas med IE8

anledningen ? EU behöver pengar och försökte stämma microsoft igen men de var en aningen smartare denna gång och orkade inte älta med EU och gav sig direkt istället

och den simpla anledningen till varför de inte går på apple är för apple inte har några pengar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar lite konstigt att man inte får ha sin webbläsare i sitt operativsystem. Speciellt när Firefox redan har 50% och IE bara 25%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Europa kommer inte windows 7 skeppas med IE8

vid OEM-installationer skall tilläggas. I fullversioner och uppgraderingar kommer fortfarande IE8 att finnas med, som man sedan kan välja att installera eller inte installera hur man vill.

Själv brukar jag installera IE men använder den inte som förstaval.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar lite konstigt att man inte får ha sin webbläsare i sitt operativsystem. Speciellt när Firefox redan har 50% och IE bara 25%.

Skulle verkligen vara kul att veta var du fått de siffrorna ifrån. De kanske är sanna i mätningar som mest innefattar insatta användare som gjort ett eget val, men totalt sett ser det tyvärr helt annorlunda ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I korta drag så är de flesta användare för lata för att bry sig om vilken webbläsare de använder. De använder den som följer med vilket då inte gynnar alla andra som är fristående. De kan då inte konkurrera på lika vilkor. Själv använder jag också IE8 men jag har testat Safari,Firefox och Opera men gillar IE bäst, kanske just för att den har funnits med så länge så man har vant sig vid hur den fungerar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle verkligen vara kul att veta var du fått de siffrorna ifrån. De kanske är sanna i mätningar som mest innefattar insatta användare som gjort ett eget val, men totalt sett ser det tyvärr helt annorlunda ut.

Apple WWDC 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...